DERS ADI

: KENTSEL TASARIM UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 3535 KENTSEL TASARIM UYGULAMALARI SEÇMELİ 0 3 0 6

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÖZDE EKŞİOĞLU ÇETİNTAHRA

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders, farklı mekânsal bileşenleri bulunan bir yapılı çevrede farklı kullanıcı nitelikleri de göz önünde bulundurularak kentsel tasarım ölçeğinde analizler yapmayı, yapılan analizler doğrultusunda yerleşim planı ölçeğinde tasarım ilkelerini tanımlayarak tasarım çözümleri üretmeyi amaçlamaktadır. Seçilen bir proje alanında üretilen analizler üzerinden kentsel tasarım ölçeğinde 2 ve 3 boyutlu tasarımlar geliştirmek hedeflenmektedir. Ayrıca ders kapsamında elde edilecek proje çıktılarının teknik çizim ve gösterim teknikleri açısından güncel olanaklarla üretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler, 1. Kentsel tasarımda kullanılan analiz yöntemlerini ve gösterim tekniklerini mekanda üretecek (Analiz),
2   2. Fiziksel ve doğal çevre nitelikleri ile farklı kullanıcı ihtiyaçlarına göre mekanı yorumlayabilecek (Analiz),
3   3. Tespit edilen sorun ve potansiyeller üzerinden sentezleme yapabilecek (Sentez),
4   4. Sentez çalışması sonrasında mekânsal stratejiler tasarlayacak (Tasarım),
5   5. Güncel teknik çizim ve grafik aktarımlar üzerinden proje üretecektir (Proje Sunumu).

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtımı Proje konusunun anlatımı
2 Saha araştırması öncesi analiz aşamalarının belirlenmesi Görsel teknikler için denemeler Grup çalışmaları için eskiz tashihleri.
3 Saha araştırmaları Teknik gezi.
4 Analiz çalışmaları, tasarım konseptinin geliştirilmesi, fonksiyon şemalarının hazırlanması Grup çalışmaları için eskiz tashihleri.
5 Analiz çalışmaları, tasarım konseptinin geliştirilmesi, fonksiyon şemalarının hazırlanması Grup çalışmaları için eskiz tashihleri.
6 Analizlerin ve fonksiyon şemalarının tamamlanması Grup çalışmaları için eskiz tashihleri verilecektir.
7 Ara Jüri
8 Mekansal stratejilerin üretilmesi Açık Alan Tasarımları (2 ve 3 boyutlu çizimler / bilgisayar görselleştirmeleri) Bireysel çalışmalar için eskiz tashihleri.
9 Mekansal stratejilerin üretilmesi Açık Alan Tasarımları (2 ve 3 boyutlu çizimler / bilgisayar görselleştirmeleri) Bireysel çalışmalar için eskiz tashihleri.
10 Mekansal stratejilerin üretilmesi Açık Alan Tasarımları (2 ve 3 boyutlu çizimler / bilgisayar görselleştirmeleri) Bireysel çalışmalar için eskiz tashihleri.
11 Mekansal stratejilerin üretilmesi Sokak Ölçeğinde Tasarımlar (2 ve 3 boyutlu çizimler / bilgisayar görselleştirmeleri) Bireysel çalışmalar için eskiz tashihleri.
12 Mekansal stratejilerin üretilmesi Sokak Ölçeğinde Tasarımlar (2 ve 3 boyutlu çizimler / bilgisayar görselleştirmeleri) Bireysel çalışmalar için eskiz tashihleri.
13 Pafta tasarım tekniklerinin uygulanması Grup çalışması (2 ve 3 boyutlu çizimler / bilgisayar görselleştirmeleri) Grup çalışmaları için eskiz tashihleri.
14 Pafta tasarım tekniklerinin uygulanması Bireysel çalışmalar (2 ve 3 boyutlu çizimler / bilgisayar görselleştirmeleri) Bireysel çalışmalar için eskiz tashihleri.
15 Final Jüri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lynch, K. (1984). Good city form. MIT press.
Larice, M., & Macdonald, E. (Eds.). (2007). The urban design reader (p. 439). New York, London: Routledge.
Lang, J. (1994). Urban design: the American experience. John Wiley & Sons.
Moughtin, C. (2003). Urban design: Method and techniques. Routledge.
Jacobs, A., & Appleyard, D. (1987). Toward an urban design manifesto. Journal of the American planning association, 53(1), 112-120.
Moughtin, C. (2007). Urban design: street and square. Routledge.
American Planning Association. (2006). Planning and urban design standards. John Wiley & Sons.
Aitchison, M. (2012). Townscape: scope, scale and extent. The Journal of Architecture, 17(5), 621-642.
Thadani, D. A., Krier, L., & Aurbach, L. J. (2010). The language of towns & cities: a visual dictionary (Vol. 2). New York: Rizzoli.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, klasik öğrenme metotları ile dijital olanakları harmanlayan bir içeriğe sahiptir. Ders 3 saat olup uygulamalı olarak yürütülecektir. Ders kapsamında öğrenciler 1 ara jüri ve 1 final jüri üzerinden projelerini sunacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Analiz ve Sentez, Ara Jüri ile;
Sentez, Tasarım ve Proje, Final Jürisi ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, uygulamalı olup yüz yüze aktarımlar ve proje değerlendirmeleri üzerinden ilerleyecektir. Öğrencilerin derste seçilen proje konusu kapsamında beklenen çıktılar için eskiz çalışmaları yapması ve eskizleri üzerinden sınıf ortamında kritik alması esastır. Alınacak kritik sayısı ve bu kritiklerin süreç ve içerikleri, dönem başında ilan edilecektir. Öğrenciler, seçilen proje kapsamında hem grup çalışması (analiz ve sentez) hem de bireysel çalışmalar (tasarım ve proje sunumu) yapacaktır. Öğrencilerin hem grup hem de bireysel çalışmalarda beklenen çıktıları sağlaması gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gozde.eksioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 26 26
Final Sınavına Hazırlık 1 26 26
Final Sınavı 1 9 9
Vize Sınavı 1 9 9
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55