DERS ADI

: ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 3113 ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ III ZORUNLU 4 8 0 13

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KEMAL MERT ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders; bir yerleşmeyi çevresiyle birlikte analiz etmeyi, sentezlemeyi, planların yapılması için gerekli tüm sayısal hesapları üretmeyi ve söz konusu yerleşmenin kentsel bölge ölçeğinde çevre düzeni/stratejik planının ve kent ölçeğinde nazım imar planının yapılması için gerekli tüm teknik ve mesleki bilgileri öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Planlama sürecinde gerekli olan yasal/yönetsel bilgileri anlayabilecek ve kavrayabilecek,
2   Planlama alanının sahip olduğu ve planlama çalışmalarını etkileyecek niceliksel/niteliksel tüm bilgileri üretebilecek,
3   Kentsel/Kırsal fonksiyonların yerini belirleyebilecek ve bu fonksiyonlara ilişkin mekânsal büyüklük ve işgücü/nüfus hesaplarını uygulayabilecek,
4   Planlama alanını yerel/bölgesel/ulusal ölçekteki ilişkilerle birlikte yorumlayabilecek,
5   Planlama çalışmalarını etkileyecek tüm mekansal, sosyal ve ekonomik veriyi/bilgiyi kullanabilecek ve kentsel standartlar ile planlama arasındaki dengeyi kurabilecek,
6   Planlama alanının ihtiyaçlarını analiz etmeye ve belirlemeye ilişkin öngörü yapmaya yönelik hesaplamalar yapabilecek,
7   Yaşam standartlarını iyileştirmeye yönelik ihtiyaçların, yasal/yönetsel araçların yeterliliğini sorgulayacak,
8   Planlama sürecini ve sonucunu rapor edebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

PLN 2112 - ŞEHİR PLANLAMA PROJESİ II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma alanına ilişkin analitik ve mekansal verilerin toplanması derlenmesi. İlgili mevzuatın gözden geçirilmesi.
2 Çalışma alanına ilişkin analitik ve mekansal verilerin düzenlenmesi ve arazi çalışmaları. Üst ölçekli plan kararlarının irdelenmesi.
3 Elde edilen analitik ve mekansal verilerin planlamaya yardımcı olacak biçimde bilgiye ve senteze dönüştürülmesi. Üst ölçekli plan kararlarının irdelenmesi.
4 Elde edilen analitik ve mekansal verilerin planlamaya yardımcı olacak biçimde bilgiye ve senteze dönüştürülmesi. Üst ölçekli plan kararlarının irdelenmesi.
5 Nazım imar planı kararlarına altlık teşkil edecek üst ölçekli plan kararlarının değerlendirilmesi, analiz ve sentez çalışmalarının tamamlanması.
6 1. ARA JÜRİ
7 Nazım imar planı kararlarına dayanak oluşturacak planlama yaklaşımlarının belirlenmesi ve benimsenmesi.
8 Elde edilen analitik ve mekansal bilgi ve sentez aracılığı ile nazım imar planı çalışmalarının sürdürülmesi.
9 Nazım imar planı çalışmalarının sürdürülmesi.
10 Nazım imar planı çalışmalarının ilk taslaklarının tamamlanması.
11 2. ARA JÜRİ
12 Nazım imar planlarının yeniden gözden gözden geçirilmesi ve plan kararlarının nihayetlendirilmesi.
13 Nazım imar planlarının yeniden gözden gözden geçirilmesi ve plan kararlarının nihayetlendirilmesi.
14 Temiz çizim ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi.
15 FİNAL JÜRİ - FİNAL PROJE SUNUMU

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Ersoy, M., (2009), Kentsel Planlamada Arazi Kullanım Standartları, TMMOB Şehir Plancıları Odası Yayınları, Ankara.
Ergen, C. (2007). İmar Mevzuatı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Çubukçu, K. Mert (2008). Planlamada Klasik Sayısal Yöntemler, ODTÜ Yayıncılık, Ankara
Yıldız, F. (2006). İmar Bilgisi-Planlama, Uygulama, Mevzuat, Nobel yayın dağıtım, Ankara.
Koçak, H. ve Beyaz, M., (2007). İmar Uygulamaları, Özkan Matbaacılık, Ankara.
Aydemir, Ş., Aydemir, S. A., Beyazlı, D. Ş., Ökten, N., Öksüz, A. M., Sancar, C., Özyaba, M. ve Türk Y. A., (2004), Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi Kitabevi, Trabzon.

Diğer ders materyalleri: Ders ile ilgili diğer okumalar, örnek planlar, plan notları ve raporları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders; arazi çalışmaları; öğrencilerin kütüphane, kurum ve kuruluşlarda veri toplaması; verilerin bilgiye ve tematik paftalara dönüştürülmesi; örnek plan, plan notu, plan raporu gibi çalışmaların sunumu; planlamaya esas mekan/nüfus/işgücü hesaplarına ilişkin tekniklerin sunumlarla öğrencilere aktarılması ve öğrenci çalışmaları üzerinden yapılan görüşmeler ve proje sunumları ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AJ1 1.AraJüri
2 AJ2 2.AraJüri
3 FJR FJR
4 BNS Başarı Notu AJ1 * 0.30 + AJ2 * 0.30 + FJR * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bu ders yıl içi notu ile değerlendirilir, final sınavı yapılmaz.

Değerlendirme Kriteri

Betimleme, çözümleme, analiz etme, sentezleme, tasarlama, planlama ve yorumlama ara jüri 1, ara jüri 2 ve final jüri değerlendirmesi ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslere devam zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Yerleşkesi
Mimarlık Fakültesi
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
Oda No: 109
Buca/İZMİR 35160
mert.cubukcu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe günü 1. ve 2. saatler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 8 112
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 5 55
Sunum Hazırlama 4 25 100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 323

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1534
ÖK.2544
ÖK.3444
ÖK.43455
ÖK.54345554
ÖK.644
ÖK.7344
ÖK.8455