DERS ADI

: KORUMA VE YENİLEME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 3336 KORUMA VE YENİLEME ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYŞEGÜL ALTINÖRS ÇIRAK

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders öğrencilerin kentsel yenileme ve kentsel koruma yaklaşımlarını kavramalarını, yapılı çevreye yönelik müdahale biçimlerinin türlerini, nedenlerini ve gerekçelerini tanımlamayabilmelerini, Türkiye'de ve dünyada kentsel yenileme ve koruma yaklaşım ve süreçlerini açıklamaları ve günümüzdeki uygulama örneklerini sorgulayabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
2   Yapılaşmış çevreye müdahale etmeye yönelik yenileme ve koruma teorilerini betimleyebilecek (Kavrama)
3   Güncel kentsel dönüşüm/koruma planlaması yaklaşımlarını yorumlayabilecek (Uygulama)
4   Türkiye ve dünyada kentsel dönüşüm ve koruma planlaması sisteminin farklılıklarını ayırt edebilecek (Analiz)
5   Türkiye'de kentsel dönüşüm ve koruma planlaması sistemindeki aksaklıkları eleştirebilecektir (Analiz)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kentsel Yenilemenin tanım ve türleri / Kentsel yenilemenin arkasındaki nedenler: Eskime sürecinin ekonomik temelleri
2 Kentsel yenileme sürecinden etkilenen taraflar açısından maliyetler ve yararların tartışılması
3 Taşınmaz sermayesinin kentin biçimlenmesindeki rolü
4 Kentsel yenilemenin mekânsal, toplumsal ve kültürel dönüşümü gerçekleştirmedeki rolü
5 Kentsel yenilemeye ilişkin mevzuat
6 Yenileme uygulamalarına ilişkin Dünya örnekleri
7 Yenileme uygulamalarına ilişkin Türkiye den örnekler
8 Ara Sınav
9 Kentsel Koruma yaklaşımları / Tarihsel nitelik ve otantizm kavramları
10 Koruma alanında uluslararası anlaşmalar ve evrensel ilkelerin kritiği
11 Ülkemizde tarihsel nitelikli alanların korunmasına yönelik yasal süreç I
12 Ülkemizde tarihsel nitelikli alanların korunmasına yönelik yasal süreç II
13 Kentsel Sit Alanı Kavramı
14 Kentsel Sit Alanları Uygulama Örnekleri Toplumsal/ekonomik/mekânsal değişim temelinde Anadolu kentinde yapı-yaşam ilişkisinin tartışılması / Fiziksel doku elemanları / yerel özellikler
15 Kentsel Sit Alanları Uluslararası Uygulama Örnekleri (Avrupa ve Dünyadan önemli örnekler)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar biçiminde işlenecektir. Öğrenciler verilen kaynakları okumuş olarak derse gelerek, derse devam ederek, aktarılan görsel sunum destekli konferans sunumları dinleyerek öğrenecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.4555
ÖK.55