DERS ADI

: GELİŞ.OLAN ÜLK. KENTLEŞME VE KONUT SORUNU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 4487 GELİŞ.OLAN ÜLK. KENTLEŞME VE KONUT SORUNU SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAYAT ZENGİN ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama

Dersin Amacı

Bu ders gelişmekte olan ülke kategorisinin tanımlanmasını, yoksulluk tanımlamalarını, gelişmekte olan ülkelerin kentleşme süreçlerinin dönemin koşulları ile birlikte sunulmasını, gelişmekte olan ülkelerde konut sorunu için izlenen uygulamalardan örnekler vermeyi ve Türkiye kentleşmesinin ve Türkiye'de konut sorununun yorumlanmasını ve Türkiyedeki kentleşme süreçleri ile kentsel dönüşüm arasındaki ilişkilerin analiz edilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler, Gelişmekte olan ülke kategorisini tanımlayabilecektir (Bilgi),
2   Yoksulluk olgusunu anlayabilecektir (Bilgi),
3   Türkiye'deki konut sorununu analiz edebilecektir. (Kavrama),
4   Gelişmekte olan ülkelerdeki konut uygulamalarından örnekleri değerlendirebileceklerdir. (Uygulama),
5   Türkiye'deki izlenebilecek konut politikaları üzerine görüş geliştirebileceklerdir. (Analiz).

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin açıklanması, dersin veriliş ve değerlendirme içeriklerinin açıklanması, temel tanım ve kavramlar. Konutun önemi ve konut sorunu
2 Kentsel konut sorunu
3 Gelişme - gelişmişlik
4 Gelişmişlik ve göstergeler
5 Gelişmekte olan ülkelerin özellikleri, kentleşme süreçleri Ödev konuları bu hafta verilecektir.
6 Gelişmekte olan ülkelerin kentleşme süreçleri
7 Yoksulluk olgusu
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de Konut Sorunu ve Konut Politikaları - I
10 Türkiye'de Konut Sorunu ve Konut Politikaları - II
11 Türkiye'de Konut Sorunu ve Konut Politikaları - III
12 Türkiyede Konut Sorunu ve Konut Politikaları - IV Ödev teslimi
13 Konut algısının değişim sürecinde konut tercihini etkileyen faktörler
14 Kentsel Dönüşüm Tartışmaları
15 Kentsel Dönüşüm Tartışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Yardımcı Kaynak:
Davis, M. (2007), Gecekondu Gezegeni, G. Koca (çev.), Metis, İstanbul.
Işık, O. Ve Pınarcıoğlu, M. (2001), Nöbetleşe Yoksulluk: Sultanbeyli Örneği, İletişim, İstanbul.
Keleş, Ruşen (2017): Kentleşme Politikası, 16. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara.
Pınarcıoğlu, M, O.Işık (2001): Kentsel Yoksulların Ağ İlişkileri: Sultanbeyli Örneği, Toplum ve Bilim, sayı.39, s.31-61.
Tekeli, İlhan (2009): Konut Sorununu Konut Sunum Biçimleri ile Düşünmek, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
Tütengil, Cavit Orhan (1980): Az Gelişmenin Sosyolojisi, 3. Baskı. Ülken Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatım, powerpoint gösterimler, kısa videolar, tartışmalar biçiminde işlenerek öğretilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasınav
2 OD Ödev
3 YYI Yarıyıliçi Notu AS * 0.50 + OD * 0.50
4 YYS Yarıyılsonu Notu
5 BNS Başarı Notu YYI * 0.50 + YYS * 0.50
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYI * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Tanımlama ve Listeleme (Bilgi), Betimleme (Kavrama) Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Yorumlama (Uygulama) ve İlişkilendirme (Analiz) Final Sınavı ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Tanımlama ve Listeleme (Bilgi), Betimleme (Kavrama) Ara Sınav ve ödev ile ölçülmektedir
2020-2021 Güz Yarıyılnda uzaktan eğitim sürdürülmektedir. Bu yarıyılda bir ara sınav (uzun süre verilen soru-cevap şeklinde) bir de ödev teslimi yapılacaktır.
Yorumlama (Uygulama) ve İlişkilendirme (Analiz) Final Sınavı (ödev teslimi şeklinde) ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders sunumlar ve okuma olarak verilecek makaleler üzerinden işlenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hayat.zengin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 10.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Örnek olay çalışması 4 2 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51