Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE DUYGU KAHRAMAN |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı, öğrencilere kentsel morfoloji kavramını anlatmak, farklı morfoloji okulları ve Türkiye de kentsel morfoloji çalışmaları hakkında bilgi vermek ve kentsel morfoloji çalışmalarında kullanılan sayısal yöntemleri farklı bilgisayar programları aracılığıyla uygulamalı olarak aktarmaktır. Bu ders ile öğrencilerden hem dünyada hem de ülkemizde yapılan kentsel morfoloji ve sayısal yöntemler hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı bilgisayar programlarını kullanabilme becerisi kazanmaları ve kent içindeki farklı sorunlara çözüm önerileri sunmaları beklenir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
D'Acci, L. (Ed.). (2019). The Mathematics of Urban Morphology. Springer International Publishing. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Kavramsal anlatımlar sunum yoluyla yapılacak, okumalar ile öğrenim desteklenecektir. Sayısal yöntemler öğrenciler ile eş zamanlı ilgili programlar kullanılarak aktarılacaktır. Teknolojik araçların tanıtımı ve kullanımı sağlanacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ara Sınav ve Final Sınavı ile teorik bilgi ölçülmektedir. Ödev ile sayısal yöntemlerin uygulama başarısı ve mevcut sorunlara çözüm üretebilme yetisi değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
- |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
duygu.kahraman@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 11:30 - 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|