Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. GÖZDE EKŞİOĞLU ÇETİNTAHRA |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, toplumsal ve bireysel sağlığın kentsel alanla ilişkisinin ulusal ve uluslararası literatür ve örneklerle incelenmesi ve fiziksel mekan niteliklerinin, aktif yaşama olan etkisinin tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Frank, L.D., Engelke, P.O. & Schmid, T.L. (2003). Health and Community Design. Island Press, Washington. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. Öğrenciler ara sınav dışında bir ödev sunumu yapacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ara Sınav (%20) + Sunum/Ödev (%30) + Final Sınavı (%50) + BÜTÜNLEME |
Değerlendirme Kriteri |
Tanımlama ve Karşılaştırma ara sınav ile; Yorumlama ve Çözümleme ödev ile; Yorumlama, Çözümleme ve Değerlendirme final sınavı ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, konferans sunumlar dışında okumalar, araştırmalar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin, teorik anlatımlarla edindikleri bilgileri bir kent üzerinden çözümlemeleri ve yorumlamaları beklenmektedir. Dönem içerisinde öğrencilerden grup çalışmasına dayalı bir ödev hazırlamaları istenecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gozde.eksioglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 11.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|