Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MERCAN EFE GÜNEY |
Dersi Alan Birimler |
Şehir ve Bölge Planlama |
Dersin Amacı |
Bu ders, Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitliğini tartışacaktır. Bu kapsamda ders, ataerkil yapının toplumsal yapı içerisindeki etkilerini kadın, erkek ve tüm ötekiler için ortaya koymaya çalışırken toplumsal cinsiyet eşitliğinin şehir planlama eylem alanında da gözetilmesi gerektiğinin bilincini vermeyi ve bunun yapılabilirliğinin araçlarını sorgulamayı / düşündürmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Mercan EFE GÜNEY, Büşra ÜSTÜNDAĞ, "Kadın Dostu Kent Yaklaşımı Kapsamında Kentsel Açık Yeşil Alanların Değerlendirilmesi: Bornova Örneği (Evaluation of Urban Open Green Areas Within the Scope Of Women Friendly City: Case Study Of Bornova)", Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020/1,Number: 36, pp.38-65, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir. Ders online yürütülmesi gerektiğinde canlı ders tabanlı çevrimiçi eğitim yöntemi uygulanmaktadır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Listeleme, Betimleme ve Çözümleme Ara Sınav Değerlendirmesi ile ölçülmektedir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders, konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin derse olan ilgisini / motivasyonunu artırmak için soru-cevap tekniği de kullanılmaya çalışılacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mercan.efe@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|