Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
1998 yılında kurulan bölümümüz 2005-2006 öğretim yılında lisans öğretimine başlamıştır. Bölümümüz lisans eğitimi, dört yıllık bir süreyi kapsamaktadır. Bölümümüzde Yüksek Lisans ve Doktora çalışmaları da devam etmekte olup; Doktora Programında Karşılaştırmalı Tarih Metodu kullanılmaktadır. Bölümümüzde Yüksek Lisans ve Doktora çalışmaları da yapılmaktadır. |
Kazanılan Derece |
Tarih, Lisans Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
Birinci Düzey ( Lisans Derecesi ) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği değerlendirme şartları kapsamında gerçekleştirilmektedir. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
4 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 240 AKTS.Fakültemizde bir öğrencinin, öğretimini başarı ile bitirerek diploma alabilmesi için, genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. İzledikleri programdan mezun olmak için, gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları halde mezun olmak için gerekli 2.00 genel not ortalamasını sağlayamayan son sınıf öğrencilerine, genel not ortalamalarını yükseltmek üzere öğretim planında yer alan son dört yarıyıl derslerinden 2.00 genel not ortalaması şartını sağlayabilecek ise tek ders sınav hakkı tanınır. 2.00 genel not ortalaması şartını tek ders sınavı ile sağlayamayanlara ise son dört yarıyıl derslerinden yarıyıl içi, yarıyıl sonu veya bütünleme sınav hakkı tanınır. Öğrenciler bu sınav haklarını derslerin açıldığı yarıyıldaki sınav döneminde kullanır. Bu sınav hakkından yararlanmak isteyen öğrenciler, hangi derslerden sınava gireceklerini yarıyıl başında kayıt yenileme işlemi sırasında bildirirler. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Tarih lisans programının amacı: araştırmacı, meraklı, eleştirel, yüksek bilimsel donanımı olan, tarihçilik ahlakına sahip, güncel gelişmeleri takip eden, yorumlayabilen ve analiz edebilen, tarihe çok yönlü olarak bakabilme bilgi ve becerisine sahip, objektif ve çağdaş bilim insanları ve tarihçiler yetiştirmektir.Tarih lisans programının dili Türkçedir. Tarih Bölümü ile Fakültemizin Arkeoloji Bölümü arasında Çift Anadal ve Yandal Programların yürütülmesi konusunda anlaşmaya varılmıştır. Bu doğrultuda Üniversitemizin Çift Anadal ve Yandal Yönetmenliklerinde belirlenen özel koşulları sağlayan Tarih Bölümü öğrencileri Arkeoloji Bölümünde Çift Anadal veya Yandal yapabilirler. Özel koşullar için Üniversitemizin Çift Anadal ve Yandal Yönetmeliklerinde belirlenen kriterlere bakılabilir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Bu derece, sahibinin mesleğini özel ve resmi işletmelerde icra etmesini sağlar.Pedagojik formasyon eğitimi alanlar, KPSSden yeterli puanı almaları durumunda MEB tarafından tarih öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca tercih etmeleri halinde farklı kamu hizmeti veren alanlarda da çalışma imkanına sahiptirler. Mezunlarımız özel, eğitimi destekleyici kurumlarda tarih eğitmenliği yapabildikleri gibi, yerel yönetim, personel yönetimi, gazetecilik, uluslararası organizasyonlar, turizm, kültürel mirasın yönetimi ve değerlendirilmesi, arşivler, müzeler, kütüphaneler de istihdam olanağına sahiptirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Tarih bilgisine sahip olup olmadıklarını ölçmek amacıyla yapılan bilim sınavından başarılı olmaları koşuluyla; üniversitemiz Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde yer alan Tarih Anabilim Dalının lisansüstü programlarına başvurabilirler. Ayrıca dört yıllık lisans mezuniyeti ön koşulu taşıyan diğer lisansüstü programlarına başvuru şarlarını yerine getirmek koşuluyla başvurabilirler. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi tarafından hazırlanan ve Bilgi Paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Dokuz Eylül Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Edebiyat Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. |
Mezuniyet Koşulları |
Eğitim programındaki tüm dersleri ve 240 AKTS kredisini başarıyla tamamlayan, kümülatif not ortalaması en az 2.00 / 4.00 olan öğrenciler Lisans Derecesi almaya hak kazanır.Mezuniyet koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları bölümünde açıklandığı gibidir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Program Başkanı: Prof. Dr. Hakkı UYAR |