Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tarih |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ YAKUP ÖZTÜRK |
Dersi Alan Birimler |
Tarih |
Dersin Amacı |
Bu ders, Osmanlı Devleti'nin on dokuzuncu ve yirminci yüzyılın başlarındaki reform ve dönüşüm evresine odaklanmaktadır. Dersin temel amacı, Osmanlı Devleti'nin modernleşme girişimlerini yönlendiren birçok sosyopolitik, ekonomik ve kültürel değişimi öğrencilere geniş bir kavrayışla tanıtmaktır. Öğrenciler, bu tarihsel dönemin katmanlı yapısını analiz ederek, devletin iç ve dış zorluklara yanıt olarak uyum sağlama ve modernleşme girişimlerini yönlendiren nedenler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Ders, modernleşmenin Osmanlı toplumu, kurumları ve yönetimi üzerindeki etkilerinin yanı sıra bu geçiş döneminde karşılaşılan engelleri ve sonuçları da incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, çeşitli birincil kaynaklar ve ikincil araştırmaların eleştirel bir şekilde incelemesi yoluyla Osmanlı modernleşmesinin dinamik doğası hakkında kapsamlı bir bakış açısı kazanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Öğrencilere, 14 haftalık dersin ana hatlarını içeren ve aşağıdaki eserlerden oluşturulmuş bir okuma paketi (pdf) verilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Bu derste, öğrencilerin anlama ve ilgilerini değerlendirmek için dengeli bir yaklaşım kullanılmaktadır. Değerlendirme, toplam notun %40'ını oluşturan ara sınav ve %50'sini oluşturan final sınavı ile %10'nu oluşturan derse katlım olmak üzere üç bileşenden oluşmaktadır. Ara sınav, öğrencilerin bilgilerini ve eleştirel akıl yürütmelerini göstermelerine olanak tanıyan hem objektif hem de kompozisyon tarzı sorulardan oluşacaktır. Öğrenciler, tüm dönem boyunca öğrendiklerini sentezlemeye ve daha ağır bir yük taşıyan final sınavında Osmanlı Devleti'ndeki günlük yaşamın karmaşıklıklarına dair daha derin bir anlayış sergilemeye teşvik edilecektir. Buna ek olarak, ders boyunca öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katılımları da değerlendirilerek ilerlemeleri ve öğrenme sürecine katılımları kapsamlı bir şekilde değerlendirilecektir. Bu değerlendirme yöntemlerinin kombinasyonu, öğrencilerin akademik performanslarının ve genel konu hakimiyetlerinin kapsamlı ve çok yönlü bir şekilde değerlendirilmesini kolaylaştırmayı amaçlamaktadır. |
Değerlendirme Kriteri |
Bu ders için değerlendirme kriterleri, öğrencilerin performansını ve haftalık okumalar hakkındaki bilgilerini değerlendirmek için şeffaf bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır. Değerlendirme aşağıdaki standartlara göre yapılacaktır: |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yakup ÖZTÜRK
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 10.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|