DERS ADI

: ABD Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 3117 ABD Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİLŞEN İNCE ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Amerika'nın keşfi ve Avrupa'ya olan etkilerini, Anglo-Sakson kültürün ABD'nin kuruluşundaki etkilerini, ABD'nin kuruluşunda din etkisini, Puritanizmin Ameikan kimliğinin oluşumundaki etkisini, Kuzey ve üney Amerika'dakiyerleşim faklılıklarını, Amerikan İç savaşının ve devriminin nedenlerini açıklayabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alana İlişkin teömel ve genel bilgi sahibi olur, bunları kavrar ve değerlendirir.
2   Alana İlişkin kaynakları öğrenir
3   Amerikan kolonilerinin devlet haline gelme sürecini açıklayabilir
4   ABD'nin kuruluşunda Anglo-Sakson kültür anlayışını açıklayabilir
5   ABD tarihi içindeki din vurgusunu açıklayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencilerin dersin konusu amacı ve sınırları hakkında Bilgilendirilmesi, dersin içeriğine yönelik kaynakça hakkında bilgilendirme
2 Amerika nın keşfi- Keşifler Dönemi
3 Amerika nın keşfi- Keşifler Dönemi
4 Koloniler Dönemi
5 Amerikan Bağımsızlık Savaşı
6 Ara Sınav
7 Anglo Sokson Kültürü
8 Amerika da Büyük Uyanışlar,
9 Fransız ihtilali ve ABD
10 Jackson Demokrasisi ve Monreo Doktrini
11 Woodrow Wilson ve I. Dünya Savaşı
12 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Eric Foner, The New American History, Revised and Expanded Edition. Philadelphia: Temple University Press, 1997.
- John Stewart, Amerikan History, The People and The Events That Change American History, 2016.
- Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarih, (1789-1914), Alkım Yay., İstanbul, 2006.
- Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarih, (1914-1980), İş Bankası Yay., Ankara, 1991.
- Samuel P. Huntington, Biz Kimiz Amerika nın Ulusal Kimlik Arayışı, İstanbul, 2004.
- Allan Nevins, Henry Steele Commeger, ABD Tarihi, Çev: Halil İnalcık, Doğu-Batı Yay., Ankara, 2005.
- James Weber, American History, In 50 Events, 2015.
- Howard Zinn, Amerika Birleşik Devletleri Halklarının Tarihi, İmge Yay., 2005, Ankara.
- http://www.csusm.edu/nadp/nadp.htm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı + sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorularla değerlendirilecektir.
ÖÇ 4: Yıl içi çalışma raporu ile değerlendirilecek
ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorularla değerlendirilecek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %80'ine katılım zorunludur. Derse 20 dk.dan fazla geç girilemez.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
4. Öğrencilerin derslerde ve ödevlerde bilimsel kurallara uygun davranmaları beklenir.
5. Ders materyalleri online.deu.edu.tr adresine yüklenmektedir.
6. Öğrencilerin derslerde öğrenci kimliğine uygun davranmaları beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dilsen.inceerdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Makale Sunumu 2 8 16
Öğrenci Sunumları 3 8 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.54