DERS ADI

: İngiltere Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 2119 İngiltere Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLSÜM TÜTÜNCÜ UĞURLUBAY

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

19.yy.da Avrupa ve Dünya tarihinin başat aktörü konumunda olan İngiltere'nin, bu konuma gelmesindeki hazırlayıcı koşulları ve tarihsel arkaplanı değerlendirmek. 19. Ve 20.yy Avrupa Siyasi tarihinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İngiltere tarihine ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur, bunları kavrar ve değerlendirir.
2   Avrupa tarihine ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur, bunları kavrar ve değerlendirir.
3   Alana ilişkin kaynak bilgisi öğrenir.
4   Sanayi devrimi öncesindeki ekonomik gelişme sürecini kavrar.
5   Avrupa daki devletler arası ilişkileri daha iyi değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta Roma Öncesi Dönemde İngiltere
2 2. hafta Hıristiyanlığın yayılışı, İrlanda ve İskoçya
3 3. hafta Ortaçağ da İngiltere I
4 4. hafta Ortaçağ da İngiltere II (Parlamentonun gelişimi ve Güller Savaşı)
5 5. hafta VIII. Henry ve Reformasyon
6 6.hafta I.Elizabeth
7 7.hafta arasınav
8 8.hafta 1649 İngiliz Devrimi
9 9.hafta Commonwealth ve Cromwell
10 10.hafta II. James ve 1688 Devrimi
11 11.hafta 18.yy.da İngiltere
12 12.hafta III. George ve Amerika'nın Kaybedilmesi
13 13.hafta İngiltere'nin Ticari genişlemesi ve Ticaret Antlaşmaları
14 14.hafta 19.yy. Başında Girişimciler
15 15.hafta 19.yy.da İngiltere'nin genel görünümü
16 16.hafta Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Jeremy Black, İngiltere Tarihi, Çev. Aytaç Yıldız, Doğu Batı Yayınları, Ankara, 2020.
Eric Hobsbawm, Sanayi ve İmparatorluk, Dost Kitabevi, İstanbul, 2013.
Herbert Heaton, Avrupa İktisat Tarihi, Paragraf Yayın, İstanbul, 2005.
James Farr, Industrial Revolution In Europe (1750-1914), Gale Research Inc., New York, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı + sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorularla değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorularla değerlendirilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Derse 20 dk.dan fazla geç girilemez.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
4. Öğrencilerin derslerde ve ödevlerde bilimsel kurallara uygun davranmaları beklenir.
5. Ders materyalleri online.deu.edu.tr adresine yüklenmektedir.
6. Öğrencilerin derslerde öğrenci kimliğine uygun davranmaları beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Gülsüm Tütüncü Uğurlubay
e-posta: tutuncugulsum@gmail.com
Tel: +90 (232) 301 94 08
Oda: Öğretim Üyeleri Binası 3. Kat 313 nolu Oda

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi saat 09:30-17:00
Çarşamba saat 13:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Konu Hakkında Hazırlık 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.244
ÖK.35554
ÖK.44
ÖK.54