DERS ADI

: Çağdaş Dünya Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 1008 Çağdaş Dünya Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MEHMET ŞERİF ERKEK

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Modern dünyanın oluşumuna odaklanacak dersimizde modern döneme geçişin başladığı 15. yüzyıldan başlayarak Birinci Dünya Savaşı'nın sonuna kadar geçen geniş bir tarihsel dönemi başat olay ve olgular üzerinden ele alacağız.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencilerin, modern dünyanın oluşumunu siyasi, ekonomik, askeri, dini ve sosyal yönleri içeren bir tarihsel perspektif içerisinde değerlendirebilmesi
2   Avrupa'da başlayan değişimin neden ve sonuçlarını değerlendirebilmesi
3   Avrupa'daki değişimin dünyanın geri kalanına olan etkisini değerlendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı, Modern Kavramı Üzerine Tartışma
2 13.-17. Yüzyıllar Arasında Dünya'da Siyasi Durum
3 Rönesans Çağı
4 Coğrafi Keşifler
5 Protestan Reformu
6 Film Gösterimi
7 Vize Haftası
8 Vize Haftası
9 Bilimsel Devrim ve Aydınlanma
10 Siyasi Devrimler Çağı
11 Sanayi Devrimi
12 Emperyalizm
13 Milliyetçilik ve Ulus Devletlerin Yükselişi
14 Birinci Dünya Savaşı ve Sonrası
15 Rus Devrimi
16 Final Haftası

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Felipe Fernandez Armesto, Millennium: İnsanlık Tarihin Kayıp Son Bin Yılı
2. David S. Landes, The Unbound Prometheus: Technological Change and Industrial Development in Western Europe from 1750 to the Present
3. Worlds Together, Worlds Apart: A History of the World: From 1000 CE to the Present
4. Fernand Braudel, II. Felipe Döneminde Akdeniz ve Akdeniz Dünyası
5. R. W. Scribner, The German Reformation
6. William Doyle, Origins of the French Revolution
7. Jack Goody, Rönesanslar
8. Jacob Burckhardt, İtalya'da Rönesans Kültürü
9. Peter N. Stearns, The Industrial Revolution in World History
10. Rifa'at 'Ali Abou-El-Haj, Modern Devletin Doğası
11. Theda Skocpol, Devletler ve Toplumsal Devrimler
12. Thomas Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı
13. John Merriman, Rönesans'tan Bugüne Modern Avrupa Tarihi
14. Immanuel Wallerstein, Dünya Sistemleri Analizi
15. Eric Hobsbawm: 1) Devrim Çağı 1789-1848 / 2) Sermaye Çağı 1848-1875 / 3) İmparatorluk Çağı 1875-1914 / 4) Sanayi ve İmparatorluk / 5) Kısa 20. Yüzyıl 1914-1991 Aşırılıklar Çağı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum
Film Gösterimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav
Final
Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin formatı tümüyle anlatıma dayalı olduğundan derse devam zorunludur. Aksi belirtilmedikçe ders esnasında cep telefonlarının kullanımına izin verilmeyecektir. Öğrencilerin birbirinin düşüncesiyle alay etmesine tolerans gösterilmeyecektir. Akademik bir tartışma ortamı için herkesin fikirleri saygılı bir şekilde dinlenmeli ve itirazlar var ise yine aynı üslupla cevap verilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dilsen.inceerdogan@deu.edu.tr
mseriferkek@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12
ÖK.25
ÖK.3