DERS ADI

: Eski Batı Edebiyatı Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 4112 Eski Batı Edebiyatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Greko-Romen kültürünü 12. yüzyıldan itibaren keşfetmeye başlayan Batı medeniyeti, 15. ve 16 yüzyıllar arasında bu kültüre ait sanat ve idealleri iyice özümsemiştir. Böylece yaratılan yeni sanat ve düşünceyle modern uygarlığın temeli atılmıştır. Bu bağlamda, etkileri Avrupa'nın entelektüel ve manevi faaliyetlerinin çoğunda izlenen klasik edebiyatı çeşitli yönleriyle işlemek dersin amacını teşkil etmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler,
2   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilecekler
3   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilecekler
4   Hellen ve Latin edebiyatının tarihsel gelişimini analiz edebilecekler
5   Hellen ve Latin edebiyatının türlerini açıklayabilecekler
6   Hellen ve Latin edebiyatının belli başlı şairlerini ve yazarlarını belirtebilecekler
7   Klasik edebiyatın Batı dünyasına aktarımını yorumlayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hellen Edebiyatına Giriş
2 Dil - Arkaik Dönem Edebiyatı
3 MÖ 5. yüzyılda Atina
4 Tragedia
5 Komedia
6 Nesir - Felsefe - Şiir
7 İskenderiye
8 Ara Sınav
9 Latin Edebiyatına Giriş
10 Latin Edebiyatının Niteliği I: Erken Cumhuriyet - Geç Cumhuriyet - Augustus Dönemi
11 Latin Edebiyatının Niteliği II: Erken İmparatorluk-Yüksek İmparatorluk
12 Epik Hikaye-Didaktik Destan-Roma Tragediası-Komedia-Şiir
13 Hiciv-Hitabet-Roman-Diyaloglar ve İncelemeler
14 Tarih Yazımı ve Biyografi
15 Kitaplar ve Okurlar
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çelgin, G. Eski Yunan Edebiyatı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Demiriş, B. Roma Yazınında Tarih Yazıcılığı, İstanbul: Ege Yayınları.
Erim, M. Latin Edebiyatı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Ertaylan, İ.H. Yunan Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Maarif Vekaleti Neşriyatından.
Sarıgöllü, A. Roma Edebiyatında Tarih, Ankara: DTCF Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-) Ders
2-) Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-) ÖÇ 1-4: Ara sınav
2-) ÖÇ 1-7: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-) Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2-) Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555
ÖK.25
ÖK.354
ÖK.445
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75