DERS ADI

: Türk Eğitim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 3122 Türk Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİH TINAL

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Türk Eğitim sisteminin gelişmesi ve kendisinden bekleneni verebilmesi, bu alandaki deneyimlerin iyi bilinmesine ve onlardan ders alınıp ciddiyetle uygulanmasına bağlıdır. Eğitim politikasına yön verenlerin, söz konusu tarihsel birikimden yararlanması gerekmektedir. Bu da öncelikli olarak eğitim tarihimizin bilinmesi ile olanaklıdır. Bu dersin amacı tarih lisans öğrencilerinin Türk ulusunun binlerce yıllık insan yetiştirme düzeni ve dönüşümlerini öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan tarihi boyunca eğitim sisteminin gelişmesi değerlendirebilmesi
2   Türk eğitim tarihimizdeki fikirsel gelişim hakkında bilgi sahibi olmas
3   Türk eğitim tarihimizdeki kurumsal gelişim hakkında bilgi sahibi olması
4   Türk eğitim sistemindeki uygulamalar ve önemli deneyimleri değerlendirebilmesi
5   İnsan tarihi boyunca uygulanan eğitim sistemler ile Türk eğitim sistemini karşılaştırabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Naima Tarihi
2 Naima Tarihi
3 Naima Tarihi
4 Ali Reşad, Kurun-ı Cedide Tarihi
5 Ali Reşad, Kurun-ı Cedide Tarihi
6 Türk Eğitim Tarihine giriş
7 Müslüman Olmalarından Önce Türklerde Eğitim
8 Müslüman Olmalarından Sonra Türklerde Eğitim
9 Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
10 Ahilik ve Türk Eğitim Tarihindeki Yeri
11 Osmanlılarda Eğitim: Saray Eğitimi
12 Osmanlılarda Eğitim: Askeri Eğitim
13 Ara Sınav
14 Osmanlı Medreselerinde Eğitim
15 Osmanlı Eğitim Tarihi nde Yenileşme Dönemi
16 Tanzimat Döneminde Eğitim
17 I. ve II. Meşrutiyet Döneminde Eğitim
18 Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim
19 Köy Enstitüleri
20 Demokrat Parti Dönemi Eğitim Politikaları
21 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kemal Aytaç, Avrupa Eğitim Tarihi, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Basımevi, Ankara, 1980.
İlhan Tekeli-Selim İlkin, Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, Ankara 1993
Orhan Koloğlu, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İletişim yay., İstanbul, 1992
Sefa Şimşek, Halkevleri 1932-1951, Boğaziçi Üniversitesi yay., İstanbul; Nurcan Toksoy, Halkevleri: Bir Kültürel Kalkınma Modeli Olarak, Orion yay., İstanbul, 2007.
Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi, İstanbul, 1977.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Metin okuma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize %40
Final %60

Değerlendirme Kriteri


ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2-Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3-Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melih.tinal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 11.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Öğrenci Sunumları 2 8 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.2344
ÖK.335
ÖK.4555
ÖK.55