DERS ADI

: Tarih Felsefesi ve Mesleki Etik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 2007 Tarih Felsefesi ve Mesleki Etik ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLSÜM TÜTÜNCÜ UĞURLUBAY

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Tarih biliminin kavranması, tarihe bir varlık alanı kazandırılma sürecinin öğrenilmesi dersin başlıca amacıdır. Tarih felsefesinin gelişim sürecini ve bu süreçteki etik sorumluluk farkındalığını kazanmak. Profesyonel bir disiplin olarak tarihi ve tarihçiyi anlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Antikçağ `da tarih felsefesinin başlangıcını öğrenir.
2   Ortaçağ da ki koşullardan Tarih felsefesinin nasıl etkilendiğini öğrenir.
3   Rönesans ve Aydınlanmanın Tarih felsefesi üzerine yaptığı etkiyi ve Tarihçinin rolünün sorgulanmasını kavrar.
4   19.yy.da sosyal bilimlerde gelişme ve profesyonel bir alan olarak Tarihçiliğin gelişim sürecini kavrar.
5   20.yy.da Tarihçi sorumluluğunu, mesleki yeterlilik ve etik sorumluluğun önemini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.hafta Tarih nedir Tarih Felsefesi neden gereklidir
2 2. hafta Antikçağ da Tarih Felsefesi
3 3. hafta Ortaçağ da Tarih Felsefesi
4 4. hafta Rönesans ve Aydınlanma ile Tarih yazımı ve Gerçek bağlantısı
5 5. hafta Rasyonalist ve Romantik yaklaşımlar ve Tarihçi nin rolünün tartışılması
6 6. hafta Tarih zaman İlişkisindeki değişim
7 7. Hafta Arasınav
8 8. Hafta Tarih, gerçek ve kurgu, Tarihçi sorumluluğu
9 9. hafta 19.yy.da Pozitivizm etkisi, Tarihin kanıtları ve tarihçi
10 10. hafta Üniversiteler ve Tarih eğitimi
11 11.hafta 20.yy.da Tarihe felsefi yaklaşımlar
12 12.hafta 20.yy.da Tarih yazımının profesyonelleşmesi
13 13.hafta Güncel tarih çalışmalarında etik sorunlar I
14 14.hafta Güncel tarih çalışmalarında etik sorunlar II
15 15.hafta Tarih ve Lisansüstü eğitimi
16 16.hafta Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Taner Timur, Felsefe, Toplum Bilimleri ve Tarihçi, Yordam Kitap, İstanbul, 2014.
Ahmet Kuyaş, Tarihi Düşünmek, Kırmızı Kedi Yayınevi, İstanbul, 2016.
Kubilay Aysevener, Tarih Felsefesi, Say Yay., İstanbul, 2015.
Doğan Özlem, Tarih Felsefesi, Notos Kitap Yayınevi, İstanbul, 2017.
Hans Meyerhoff, Zamanımızda Tarih Felsefesi, Hece Yay., İstanbul, 2006.
R. G. Collingwood, Tarih Tasarımı, Gündoğan Yay., Ankara, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı + sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorularla değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorularla değerlendirilecek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Derse 20 dk.dan fazla geç girilemez.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
4. Öğrencilerin derslerde ve ödevlerde bilimsel kurallara uygun davranmaları beklenir.
5. Ders materyalleri online.deu.edu.tr adresine yüklenmektedir.
6. Öğrencilerin derslerde öğrenci kimliğine uygun davranmaları beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Gülsüm Tütüncü Uğurlubay
e-posta: tutuncugulsum@gmail.com
Tel: +90 (232) 301 94 08
Oda: Öğretim Üyeleri Binası 3. Kat 313 nolu Oda

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi saat 09:30-17:00
Çarşamba saat 13:30-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Mesleksel beceriler uygulaması 2 4 8
Uygulama 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Diğer Kısa Sınav 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.55