DERS ADI

: Çağdaş Türk Dünyası Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 2115 Çağdaş Türk Dünyası Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ YAKUP ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20. yüzyıl başlarından günümüze kadar Türk cumhuriyetleri ve topluluklarının tarihsel, siyasi, ekonomik ve kültürel gelişimlerini anlar ve bu gelişimlerin temel dönüm noktalarını kavrar.
2   Sovyetler Birliği'nin dağılmasının ardından Türk cumhuriyetlerinin yaşadığı dönüşümleri ve bağımsızlık sonrası karşılaşılan zorlukları, siyasi ve ekonomik gelişmeleri öğrenir.
3   Farklı Türk topluluklarının dil, kültür ve kimlik bağlamındaki ortak yönlerini ve farklılıklarını keşfedecek, bu bilgiyi Türk dünyasının içindeki çeşitliliği anlamak ve değerlendirmek için kullanabilir.
4   Türk dünyasının uluslararası ilişkilerdeki yerini ve bölgesel işbirliklerinin önemini anlar, Türk cumhuriyetlerinin küresel sahnede nasıl konumlandığını değerlendirebilir.
5   Türk dünyasının karşılaştığı sosyo-ekonomik ve politik sorunlara ilişkin bilgi sahibi olur ve bu sorunlara yönelik eleştirel düşünme becerileri geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı, Kapsamı ve Kaynakları
2 Coğrafya, İklim, Jeopolitik, Avantaj ve Dezavantajlar (Golden, 2006, ss. 1-17; Ateş & Ateş, 2015)
3 Avrasya Türk Tarihinin Ana Hatları (13-19. Yüzyıllar) (Golden, 2006, ss. 335-449)
4 Çağdaş Türk Halklarının Oluşumu (Golden, 2006, ss. 451-497)
5 İhtilal ve Sovyetler Birliği (Gündoğdu, 2018; Ortaylı, 2018)
6 Bağımsız Kazakistan (Gündoğdu & Güler, 2017)
7 Bağımsız Kırgızistan (Timuçin Kodaman & Birsel, 2014)
8 Ara Sınav
9 Bağımsız Özbekistan (Açık, 2017; Timuçin Kodaman & Birsel, 2006; Sönmez, 2013)
10 Bağımsız Türkmenistan (Türk, 2010)
11 Bağımsız Azerbaycan (Aslanlı, 2018; Göl, 2016)
12 KKTC (Bostancı, 2015)
13 Uluslararası İşbirlikleri (Amirbek, 2015; Seyidoğlu & Gönültaş, 2014)
14 Projeksiyonlar (Gömeç, 2007; Sümer & Üner, 2014)
15 Alan çalışması
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum
Belgesel

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 12 12
Final sınavına hazırlık 1 14 14
Sunum hazırlam 1 6 6
Haftalık ders öncesi, sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1445
ÖK.24
ÖK.335
ÖK.45
ÖK.55