DERS ADI

: Çağdaş Tarihçiliğin Evrimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 2111 Çağdaş Tarihçiliğin Evrimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLSÜM TÜTÜNCÜ UĞURLUBAY

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

1920'lerden Günümüze Dünya'da tarihçilik, Annales ekolü ve tarihçilikte yeni dönem, Tarihte belge ve yorum, Tarih yazılmalı mı Tarihçilikte Post-modern dönem, Türkiye'de tarihçilik, Osmanlı tarih anlayışı, Tanzimat dönemi ve modern tarihçilik,
Cumhuriyet dönemi tarih anlayışı vb. konu başlıklarıyla sunumlar ve analizlerle yürütülecek olan dersin amacı tarih bölümü öğrencilerine tarih biliminin yapısı ve işlevi hakkında bilgiler vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1920'lerden günümüze dünyada tarihçiliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
2   1920'lerden günümüze Türkiye'de tarihçiliğin gelişimi hakkında bilgi sahibi
3   Dünya'da çağdaş tarihçiliğin daha iyi algılaması
4   Türkiye'de çağdaş tarihçiliğin daha iyi algılaması
5   Dünya tarihçiliğinin Türk tarihçiliğindeki rolü ve etkilerini kavraması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. hafta Tarih bilimi nedir Ne değildir
2 2. Hafta 19.yy.da Sosyal Bilimlerin Gelimi ve Ranke
3 3. hafta 19.yy'dan 20.yy.a tarihçilik
4 4. hafta Anales ekolü
5 5. hafta Hermeneuitik
6 6. hafta İngiliz Marksist Tarihçiler
7 7. hafta Amerika'da Tarih Yazımı
8 8. hafta Ara sınav
9 9. hafta Karşılaştırmalı Tarih ve Tarihsel Sosyoloji
10 10. hafta Sözlü Tarih Yöntemi
11 11. hafta Yerel Tarih
12 12. hafta Tarih Yazımı ve Betimsel Analiz
13 13. hafta Postmodernizm ve Tarih
14 14. hafta Türkiye'de Tarihçilik I
15 15. Hafta Türkiye'de Tarihçilik II
16 16. hafta Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak: Iggers, George G., Yirminci Yüzyılda Tarih Yazımı, TVYY., İst., 2000.
Yardımcı Kaynaklar:
Lacoste, Yves, Tarih Biliminin Doğuşu İbn Haldun, DonKişot Yay., İst., 2002.
Carr, E. H., Tarih Nedir , İletişim Yay., 5.b., İst., 1996.
Özbaran, Salih, Tarih, Tarihçi ve Toplum, TVYY., 2.b., İst., 2005.
Behar, Büşra E., İktidar ve Tarih, AFA Yay., İst., 2.b., 1996.
Arnold, John H., Tarih, Dost Kitabevi, Ank., 2007.
Güler, İbrahim, Tarihin Toplumdaki İşlevi ve Öğretimi, Elif Kitabevi, İst., 2005.

Durukan, Kaan, Türkili Hicazkar Türkiye de Tarih Anlayışı Üzerine, İş Bankası Kültür Yay., İst., 2003.
Burke, Peter, Fransız Tarih Devrimi Annales Okulu, Doğu-Batı Yay., İst., 2000.
Özbaran, Salih (Haz.), Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 1998.
Boratav, Ali (Der.), Tarih ve Tarihçi Annales Okulu İzinde, Alan Yay., İst., 1985.
Özlem, Doğan, Tarih Felsefesi, Dokuz Eylül Yay., İzmir, 1998.
Oral, Mustafa, Türkiye de Romantik Tarihçilik (1910-1940), Asil Yayın Dağıtım, Ank., 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2 Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-2 ÖÇ: Arasınav
3-5 ÖÇ: Final
1-5 ÖÇ: Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'ine katılım zorunludur. Derse 20 dk.dan fazla geç girilemez.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
4. Öğrencilerin derslerde ve ödevlerde bilimsel kurallara uygun davranmaları beklenir.
5. Ders materyalleri online.deu.edu.tr adresine yüklenmektedir.
6. Öğrencilerin derslerde öğrenci kimliğine uygun davranmaları beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğretim Üyesi Gülsüm Tütüncü Uğurlubay
e-posta: tutuncugulsum@gmail.com
Oda: Öğretim Üyeleri Binası 313 nolu oda
Tel: +902323019408

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günü saat:13:00-17:00
Perşembe günü saat:11:15-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 3 10 30
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.22
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.54