DERS ADI

: Eskiçağ'da Akdeniz Ticareti

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 4113 Eskiçağ'da Akdeniz Ticareti SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Tunç Çağı'ndan Roma Çağı'nın sonuna kadarki süreçte deniz ticaretinin Akdeniz halkları üzerindeki etkilerini sosyoekonomik ve sosyokültürel yönlerden işlemek dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler,
2   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilecekler
3   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilecekler
4   Deniz taşımacılığının kökenlerini açıklayabilecekler
5   Akdeniz ticaretinin gelişimini kavrayabilecekler
6   Akdeniz deniz güzergâhlarını belirtebilecekler
7   Gemi yapımındaki evrimin temel aşamalarını açıklayabilecekler
8   Deniz ticaretinin etkilerini sosyoekonomik ve sosyokültürel bağlamda değerlendirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kapsam ve Kaynaklar
2 Akdeniz Deniz Taşımacılığının Kökenleri
3 Deniz Güzergâhları
4 Gemi Yapımı
5 Tunç Çağı Ekonomik Sistemi
6 Tunç Çağı Doğu Akdeniz Ticareti
7 Talassokrasiler I: Minos - Miken
8 Ara Sınav
9 Talassokrasiler II: Fenike - Mısır
10 Hellen Kolonizasyonu ve Ticareti
11 Roma Çağı Akdeniz Ticaretine Giriş
12 Roma Denizciliği
13 Roma İmparatorluk Dönemi Kabotajı
14 Roma İmparatorluk Dönemi Ticaretinin İçeriği
15 Ticaretin Sosyoekonomik ve Sosyokültürel Etkileri
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abulafia, D., Tarih Boyunca Akdeniz Uygarlıkları. (çev. N. Elhüseyni), İstanbul: Oğlak Yayınları.
Bradford, E., Akdeniz: Bir Denizin Portresi. (çev. Ahmet Fethi), İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Braduel, F., Akdeniz: Tarih, Mekân, İnsanlar ve Miras. (çev. N. Erkurt, A. Derman), İstanbul: Metis.
Casson, L., Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler. (çev. G. Ergin). İstanbul: Homer Yayınları.
Finley, M.I., Antik Çağ Ekonomisi, (çev. H. P. Erdemir), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Meijer, F. ve van Nijf, O. (1992). Transport and Society in the Ancient World. London: Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-) Ders
2-) Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-) ÖÇ 1-4: Ara sınav
2-) ÖÇ 1-7: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-) Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2-) Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85