DERS ADI

: İslam Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 1005 İslam Tarihi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEYHUN ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Tarih
Tarih (İÖ)

Dersin Amacı

Cahiliye dönemi, İslamiyetin doğuşu, Hz. Muhammed dönemi, Dört halife dönemi, Emeviler, Abbasiler ve Endülüs Emevileri Devletleri'nin Tarihlerini ve genel özelliklerini kavratmak dersin temel amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arabistan ve Arap toplumunun özelliklerini tanımlayabilmesi
2   Cahiliye çağının özelliklerinin farkında olması
3   İslam ın doğuşu ve İslam devletinin kuruluşunu hakkında bilgi sahibi olması
4   Dört halife döneminin siyasi-askeri, dini gelişmelerini kavraması
5   Emeviler, Abbasiler ve Endülüs Emevileri dönemlerinin gelişmeleri analiz edebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslam öncesi Arabistan
2 İslamiyetin doğuşu
3 İslamiyet'in İlk Yılları
4 Hz. Muhammed dönemi
5 Hz. Ebu Bekir dönemi
6 Hz. Ömer dönemi
7 Hz. Osman dönemi, Hz. Ali dönemi
8 Ara Sınav
9 Dört Halife döneminde İslam devletinin teşkilatı
10 Emeviler I
11 Emeviler II
12 Abbasiler I
13 Abbasiler II
14 Endülüs Emevileri
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

C. Cahen, İslamiyet, çev. N. Erendor, İstanbul 1990
N. Çağatay, İslam Tarihi, TTK yayınları, Ankara 1993
P. Hitti, İslam Tarihi,
N. Ünlü, İslam Tarihi, İstanbul 1984
B. Lewis, Tarihte Araplar, çev. H. Dursun Yıldız, İstanbul 2001
Ş. Öz, Yeni Başlayanlar İçin İslam Tarihi
R. P. A. Dozy, İslam tarihi, çev. A. Cevdet, İstanbul 2006.
S. Hizmetli, İslam tarihi ilk dönem, Ankara 2006.
A. Hourani, Arap Halkları Tarihi, İletişim yay. , İstanbul, 1997.
B. Üçok, İslam Tarihi Emeviler-abbasiler, Ankara 1968.
S. F. Starr, Kayıp Aydınlanma, Çev.: Y. S. İnanç, İstanbul, 2021.
İ. Kalın, İslam ve Batı, İstanbul, 2008.
A. Aktan, İslam Tarihi, İstanbul, 2017.
R. Şeşen, Müslümanlar'da Tarih ve Coğrfaya Yazıcılığı, İstanbul, 1998.
M. Lings, Hz. Muhammed'in Hayatı, Çev.: N. Şişman, İstanbul, 2006.
B. Lewis, İslam, Ankara, 2020.
A. Akbulut, Sahabe Dönemi İktidar Kavgası, İstanbul, 2019.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize
Final

Değerlendirme Kriteri

Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. %40
Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.%60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seyhun.sahin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı günleri: 15:00-16:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1444
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.445
ÖK.5555