DERS ADI

: Tarih Boyunca Seyyahlar ve Seyahatnameler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 4106 Tarih Boyunca Seyyahlar ve Seyahatnameler SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. MEHMET ŞERİF ERKEK

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Bu derste modern dönem öncesi seyahat kültürü, seyyahları ve hacıları ile yakınçağ ve çağdaş dönem diplomatları ve akademisyenlerinin gezi yazıları karşılaştırmalı bir yöntemle ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders ile ilgili kaynakları öğrenebilmesi (D1)
2   İlkçağ ve Ortaçağ seyyahlarını öğrenebilmesi (D2)
3   Yeniçağ ve Yakınçağ seyyahlarını öğrenebilmesi (D3)
4   Osmanlı gezginleri ve eserlerini öğrenebilmesi (D4)
5   Seyahatname türünü tarihi bir kaynak olarak kullanma yetisini kazanabilmesi amaçlanmaktadır. (D5)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanımı ve kaynakları. Sunum yapılacaktır
2 Modern dönem öncesi sayahat ve yazma olgusu. Sunum yapılacaktır
3 Seyahatnamelerin bir tarih kaynağı olarak kullanılması. Sunum yapılacaktır
4 Gezginler ve imgeler. Sunum yapılacaktır
5 İlk çağ gezgineri. Sunum yapılacaktır
6 Ortaçağ gezginleri. Sunum yapılacaktır
7 VİZE
8 Yeniçağlarda ve Yakınçağlarda gezginler Sunum yapılacaktır
9 Osmanlı ya gelen gezginler ve eserleri. Sunum yapılacaktır
10 Osmanlı gezginleri. Sunum yapılacaktır
11 Seyahatname örneği olarak; Evliya Çelebi Seyahatnamesi nin incelenmesi. Sunum yapılacaktır
12 Modern dönemlerde seyyahlar ve seyahatnameler. Sunum yapılacaktır
13 Seminer Sunum yapılacaktır.
14 Seminer Sunum yapılacaktır.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-TOUATİ Houari, Ortaçağ da İslam ve Seyahat, YKY, İstanbul, 2001.
- LÖSCHBURG Wilfried, Seyahatin Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 1997.
- SAID Edward, Yersiz Yurtsuz, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004.
- BERKES Niyazi, Asya Mektupları, YKY, İstanbul, 2001.
-Evliya Çelebi Seyahatnamesi, c.1-10, YKY. Yayını, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum
3. Araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ö Ç 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
Diğer Kısa Sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14445
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55