DERS ADI

: Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Türk Ermeni İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAH 4115 Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Türk Ermeni İlişkileri SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİLŞEN İNCE ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Türkiye'nin iç ve dış politikasında önemli bir yeri olan Türkiye-Ermenistan ilişkilerini Osmanlıdan günümüze değerlendirme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alana ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur, bunları kavrar ve değerlendirir.
2   Alana ilişkin kaynakları öğrenir ve tanır.
3   Türk-Ermeni ilişkilerinin kökenini öğrenir.
4   Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar
5   Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alma su recini değerlendirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencilerin Dersin Konusu Amacı ve Sınırları Hakkında Bilgilendirilmesi, Dersin İçeriğine Yönelik Bibliyografik Bilgi Verilmesi. Osmanlı da Ermeni terörü ve özellikleri
2 Ermeni Meselesi ve 1915 Olayları Hakkında bilip/bilmediklerimiz Talat Paşa ve 1915 Olayları
3 Ermeni adı ve Ermenistan coğrafyası 24 Nisan ve Dünyada algılanışı
4 Osmanlı Devleti nde Ermeniler Soykırım tanımı ve 1915 Olaylarının soykırım tartışmalarındaki yeri
5 Büyük Güçler ve Ermeni sorununun ortaya çıkışı Sonuç ve değerlendirme
6 Büyük Güçler ve Ermeni sorununun ortaya çıkışı Final
7 Arasınav
8 ABD ve Ermeni Meselesi
9 1915 Olayları, Nedenleri ve Sonuçları
10 1915 Olayları, Nedenleri ve Sonuçları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kamuran Gu ru n, Ermeni Dosyası, TTK Yayınları, 1985.
M. Sadi Koçaş, Tarihte Ermeniler ve Tu rk-Ermeni İlişkileri, Kastaş Yayınları, 1990.
Şenol Kantarcı, Tarih ve Uluslararası İlişkiler Boyutuyla Ermeni Dosyası, Lalezar Kitabevi, 2007.
Erdal İlter, Ermeni Kilisesi ve Terör, Ankara Üni. Osmanlı Tarihi Araş. ve Uygulama Merkezi Yayınları, 1996.
Mehmet Perinçek, 100 Belgede Ermeni Meselesi, Do an Kitapçılık, 2007.
Erhan Afyoncu, Ermeni Meselesi Üzerine Araştırmalar, TATAV Yay., 2001.
Mustafa Öztu rk, Belgelerle 1915 Ermeni Meselesi, Bilge Kar1nca Yay., 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı + sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorularla değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-3-5: Finalde sorulacak sorularla değerlendirilecek.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

. Derslerin %80'ine katılım zorunludur. Derse 20 dk.dan fazla geç girilemez.
2. Derse katılmamış olmak geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
4. Öğrencilerin derslerde ve ödevlerde bilimsel kurallara uygun davranmaları beklenir.
5. Ders materyalleri online.deu.edu.tr adresine yüklenmektedir.
6. Öğrencilerin derslerde öğrenci kimliğine uygun davranmaları beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dilsen.inceerdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.254
ÖK.353
ÖK.45
ÖK.55