DERECE PROGRAMLARI

: Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı 1997 yılında, bilişim teknolojileri öğretmeni yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1998-1999 akademik yılında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans eğitimi de sürdürülmektedir. Lisanss ve lisansüstü tüm Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri programlarının eğitim dili Türkçedir.
Anabilim Dalımızın eğitim programı, gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride bilişim teknolojileri öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ülke genelinde Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı ile yerleştirme.
Programa MF-1 (Matematik Fen 1) puan türünde başarı sırası ilk 240 bin içerisinde yer alan adaylar kabul edilecektir. Güncel bilgi için ÖSYM kılavuzunu incelemeniz önerilmektedir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.

Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı, Hasan Ali Yücel Binasında hizmet vermekte olup, 1 dersliğe 5 laboratuara ve 11 akademik personele sahiptir. Laboratuarlarda akıllı tahta, projeksiyon ve bilgisayar gibi çoklu ortam araçları bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yararlanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.
Ayrıca öğrencilerimizin yararlanabileceği fakülte içinde Öğretim Teknolojileri AR-GE Laboratuarı bulunmaktadır. Bu laboratuar içerisinde sanal gerçeklik gözlükleri, üç boyutlu yazdırma teknolojileri, hologram ve robotik araçları bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Milli kültüre, evrensel ve etik değerlere saygı duyabilme
2   Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olabilme
3   Alanıyla ilgili öğretim stratejisi, yöntemleri, teknikleri ve ölçme ve değerlendirme süreçleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme
4   Öğrenme ve öğretme sürecini zenginleştirebilmek için uygun öğrenme ortamları tasarlayabilme
5   Bilişim teknolojilerini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilme
6   Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği öğretim programının temel öğrenme alanları ve kazanımları hakkında bilgi sahibi olabilme
7   Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
8   Türkçe`yi bir iletişim aracı olarak doğru ve etkin kullanabilme
9   Sosyal ve kültürel etkinliklere katılabilme
10   Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilme

Mezunların İstihdam Profilleri

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik; Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershane gibi kurumlarda uzman veya eğitim teknoloğu olarak çalışabileceği gibi devletin farklı kurumlarında da memurluk yapabilirler. Ayrıca özel sektörde öğretim teknolojileri ile ilgili alanlarda çalışabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 BTE 1001 Bilişim ve Matematik ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 BTE 1003 Eğitimde Bilgi Teknolojileri ZORUNLU 2 2 0 5
G 4 BTE 1005 Öğretim Teknolojilerinin Temelleri ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 GKD 1001 Türk Dili I ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 BTE 1002 Algoritma Tasarımı ve Geliştirme ZORUNLU 2 2 0 5
B 3 BTE 1004 Elektronik Devre Elemanları ZORUNLU 3 0 0 5
B 4 BTE 1006 Programlama Öğretimi Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5
B 6 MBD 1002 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 MBD 1003 Eğitim Sosyolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BTE 2001 Bilişim Sistemleri Donanımı ZORUNLU 3 0 0 4
G 2 BTE 2003 Temel Programlama ZORUNLU 2 2 0 4
G 3 BTE 2005 Eğitimde Grafik ve Canlandırma ZORUNLU 2 2 0 4
G 4 BTE 2007 Öğretim Tasarımı ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 MBD 1006 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BTE 2002 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 BTE 2004 Bilişim Etiği ve Güvenliği ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 BTE 2006 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 4 BTE 2008 İleri Programlama ZORUNLU 2 2 0 4
B 5 MBD 1005 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BTE 3001 Eğitimde Modelleme ve Tasarım ZORUNLU 2 2 0 5
G 2 BTE 3003 Web Tabanlı Programlama ZORUNLU 2 2 0 5
G 3 BTE 3005 Bilişim Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 1012 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BTE 3002 Bilgisayar Ağları ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 BTE 3004 Açık ve Uzaktan Öğrenme ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 BTE 3006 İşletim Sistemleri ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 GKD 1008 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 5 MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBD 1010 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BTE 4001 Fiziksel Programlama ZORUNLU 2 2 0 5
G 2 BTE 4003 Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları ZORUNLU 2 0 0 4
G 3 MBD 1014 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 MBD 4115 Öğretmenlik Uyulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BTE 4002 Proje Geliştirme ve Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 2 BTE 4004 Mobil Programlama ZORUNLU 2 2 0 5
B 3 MBD 1013 Okullarda Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 4116 Öğretmenlik Uyulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 BTE 5001 Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 BTE 5002 Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 BTE 5003 Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 BTE 5004 Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 BTE 5005 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 BTE 5006 Eğitsel Video Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 BTE 5007 İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 BTE 5008 Masaüstü Yayıncılık SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 BTE 5009 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 BTE 5010 Öğretimde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 BTE 5011 Özel Eğitim ve Teknoloji SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 BTE 5012 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 13 BTE 5013 Teknoloji ve Yetişkin Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 14 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5012 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5009 Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm Başkanı:
Prof.Dr. Ercan AKPINAR
E-posta: ercan.akpinar@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 22 51