DERS ADI

: Açık ve Uzaktan Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 3004 Açık ve Uzaktan Öğrenme ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları, dünyada uzaktan eğitimin gelişimi, Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi, uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri, uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler, açık ve uzaktan eğitimin yönetimi, açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri, kitlesel açık çevrimiçi dersler, kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları, açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü, öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları, açık ve uzaktan araştırma ve değerlendirme hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Açık ve Uzaktan Eğitimin temel kavramlarını ve önemini açıklayabilme,
2   Açık ve Uzaktan Eğitimde teknoloji, öğrenci, rehber ve içerik arasındaki ilişkileri yorumlayabilme,
3   Açık ve Uzaktan Eğitimde yönetimi ve değerlendirmeyi planlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları
2 Dünyada uzaktan eğitimin gelişimi,
3 Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi,
4 Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri,
5 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler,
6 Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler
7 Açık ve uzaktan eğitimin yönetimi,
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Vize
9 Açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri,
10 Kitlesel açık çevrimiçi dersler,
11 Kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları,
12 Açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü,
13 Öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları,
14 Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Moore & Kearsley (1996). Distance Education: A Systems View. Wadsworth Publishing.
Gülbahar, Y. (2012). E-öğrenme (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Çağıltay, K. & Göktaş, Y. (Eds.). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

vize ve final sınavları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.baran@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00- 15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
0
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 1 9
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11154514211
ÖK.21154514211
ÖK.31154514211