DERS ADI

: İleri Programlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 2008 İleri Programlama ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ KÜRŞAT ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı ileri seviye programlama dillerinden biri olan Java ile etkileşimli uygulamalar geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   JAVA dilini tanır ve çalışma prensiplerini açıklar
2   JRE kurulumunu yapar ve ilk java uygulamasını yazar
3   Temel programlama becerilerini kullanarak java uygulamaları geliştirebilir
4   Grafik ve Java ile 2d uygulamalar geliştirebilir
5   Çoklu kullanıcı destekli programlar geliştirebilir
6   Etkileşimli uygulamalar geliştirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtılması ve derse ilişkinin kuralların detaylıca açıklanması; Java dilini giriş ve IDE hakkında bilgi
2 Veri yapıları
3 Methodlar, sınıflar ve objeler
4 Karar yapıları
5 Döngüler
6 Diziler, ileri seviye dizi kavramları
7 Dosya işlemleri, hata ayıklama
8 General Review, Course Evalotuion, Midterm Exam
9 Dosyalarla çalışma
10 GUI bileşenleri
11 Grafik ve 2D java uygulamaları
12 Çok kullanıcılı programlar
13 Applets, resimler ve sesler
14 Etkileşimli bir java uygulaması 1

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Farrell, J. (2013). Java Programming. Cengage Learning
Sharma, R. & Sharma, V. (1998). Java Programming by Example. Cambridge University Press
Fırat, A. (2016). JAVA 8 SE. KODLAB Yayın Dağıtım.
Dos Reis, A.J. (2011). An Introduction to Programming Using Java. Jones & Bartlett Learning

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste belirlenen temel öğretim yaklaşımı anlatım ve uygulama tekniğine dayanır. Sorumlu öğretim elemanı tarafından çoğunlukla teorik bilgiler uygulamalar yoluyla anlatılır ve hemen ardından farklı örneklerle öğrencilerin edindikleri bilgileri tekrarlanması sağlanır. Bunun yanında, programlama dillerinin yapısının daha iyi anlaşılması için her ders sonunda örnek probleme dayalı aktivite tabanlı öğretim yöntemi de kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav, Sözlü sınav, Ödev ve Performans Görevi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslere devam zorunlu değildir. Eğer değerlendirme proje üzerinden yapılırsa, öğretim elemanı tarafından ilan edilen tarihten sonra teslim eden ödevler için geçirilen her gün başına %10 puan eksiltmesi yapılabilir. Toplam 4 gün üzeri teslim edilen haftalık ödev ya da projeler dikkate alınmayacaktır. Diğer taraftan öğretim üyesi derse olumlu ve aktif katılım, derse düzenli devam ve sınıf içi etkinliklere katılım gibi olumlu durumlar için öğrencilere bonus olarak %10'a kadar ek puan vermeyi değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Kürşat ARSLAN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Buca Eğitim Fakültesi-Sosyal Bina, İzmir, Türkiye
Email: kursat.arslan@deu.edu.tr (http://www.galloglu.com/)
Telefon: 0232 3012136
Oda: 207

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

belirtilmedi!

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11411151211
ÖK.21311151111
ÖK.31211151111
ÖK.41211151111
ÖK.51211151111
ÖK.61311151211