DERS ADI

: Programlama Öğretimi Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 1006 Programlama Öğretimi Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ KÜRŞAT ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; programlama eğitiminin pedegojik boyutu aşağıki başlıklar altında verilecektir.programlama ve kodlama eğitimin, ve BT öğretmenlerinin önemi; programlama öğretiminde kullanılabilecek oyun, drama gibi farklı yöntem ve tekniklerin kuramsal olarak gösterilmesi; programlama öğretiminde kullanılabilecek STEM uygulamaları, örnek oyun ve drama geliştirme süreçlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi; programlama öğretiminde uygun mataryel ve araçların nasıl kullanılacağının gösterilmesi;programlama öğretiminde Scratch gibi blok tabanlı araçların kullanımına yönelik uygulamalı etkinliklerin yürütülmesi;programlama öğretiminde mobil uygulamaların kullanılabilirliğinin öğretilmesi; programlama öğretiminde örnek bir ders planının hazırlanması; ve öğrencilerin programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlara ilişkin kuramal bilgilerin sunulması amaçlanmaktadır..

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Programlama becerilerinin öğretilmesinde kullanılabilecek yöntem, teknik ve araçları açıklar
2   Programlama becerilerinin öğretilmesinde belirlenen yöntem, teknik ve araçlara uygun uygulamalar geliştirir
3   Programlama öğretiminde BT ve STEM öğretmenlerinin kodlama eğitiminin başarılı bir şekilde verilmesi için kritik rolünü açıklar.
4   Programlama becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri açıklayabilecek
5   Programlama alanında karşılasılan sorun durumlarını, uygun yöntem ve teknikleri belirleyerek çözebilecek
6   Öğrencileri kodlama eğitimine dahil etmek için uygun motivasyon araçlarını (örn. CS takılı değil, algoritma görselleştirme) seçer
7   Kodlama dersi için bir ders planı oluşturur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 BT ve STEM Öğretmen Adayları için Kodlama Eğitiminin Önemi
2 Kodlama Eğitimi için Öğretim Materyalleri ve Araçlar
3 Kodlama eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri
4 Programlama öğretimine yönelik örnek bir oyun geliştirme
5 Öğretmen ve öğrenci merkezli öğretim
6 öğretmen ve öğrenci merkezli öğretimde yöntem ve teknikler
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi
9 Blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi uygulamaları
10 Programlama becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek araçlar ve yöntemler
11 Programlama öğretimine yönelik öğrenci uygulamalarının geliştirilmesi
12 Programlama öğretimine yönelik öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi
13 Kodlama öğretimine yönelik ders planı hazırlama
14 Kodlama öğretimine yönelik ders planı hazırlama
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

EDUCODE (2019). 2017-1-TR01-KA203-046578. Programlama Öğretimi Öğretmen Elkitabı. http://educodeproject.org/
Beecher, K. (2017). Computational Thinking: A beginner's guide to problem-solving and programming. BCS, The Chartered Institute for IT.
Bennedsen, J., Caspersen, M. E., & Kölling, M. (Eds.). (2008). Reflections on the teaching of programming: Methods and implementations (Vol. 4821). Springer.
Krauss, J., & Prottsman, K. (2016). Computational Thinking and Coding for Every Student: The Teacher s Getting-Started Guide. Corwin Press.
Riley, D. D., & Hunt, K. A. (2014). Computational thinking for the modern problem solver. CRC press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğretmen Gözlemi,Görev Analizi,Test, Kontrol Listesi / Derecelendirme Ölçeği, Akran Değerlendirmesi, Sözlü Yanıt
Ev ödevi, Uygulama, Proje Tabanlı Değerlendirme, Sunum, Deneme (Essay)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Kürşat Arslan
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Sosyal Bilimler Binası, Kat:2
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra Kuzu Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11351151111
ÖK.21255151112
ÖK.31251151111
ÖK.41351151112
ÖK.51255251111
ÖK.61111111111
ÖK.71111111111