DERS ADI

: Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 5004 Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; oyuna giriş; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; oyun tarihi, psikolojisi ve davranış teoremleri; oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; bireysel ve grup oyunları; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis); oyunlaştırma ölçümlemeleri; örnek oyun uygulamaları; oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırma ile ilgili temel tanım ve kavramları açıklayabilir.
2   Oyuncu, ödül ve eğlence türlerini karşılaştırabilir.
3   Oyunların psikolojik ve davranışsal etkilerini açıklayabilir.
4   Oyun elementleri ve mekaniklerini açıklayabilir.
5   Örnek oyun uygulamaları geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyuna giriş
2 Oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar
3 Oyun tarihi
4 Psikolojisi ve davranış teoremleri
5 Oyuncu türleri, ödül türleri ve eğlence türleri
6 Bireysel ve grup oyunları
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Oyun elementleri, oyun mekanikleri
9 Oyun akışı ve motivasyon tipleri
10 Davranış döngüleri ve modelleri
11 Oyunlaştırma modelleri (Werbach-Octalysis)
12 Oyunlaştırma ölçümlemeleri
13 Örnek oyun uygulamaları
14 Oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adams, E., & Dormans, J. (2012). Game mechanics: advanced game design. New Riders.
Kapp, K. M. (2012). The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. John Wiley & Sons.
Schell, J. (2014). The Art of Game Design: A book of lenses. AK Peters/CRC Press.
Yılmaz, E. A. (2017). Oyunlaştırma. Abaküs Yayıncılık.
Zichermann, G., & Cunningham, C. (2011). Gamification by design: Implementing game mechanics in web and mobile apps. O'Reilly Media, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, gözlem, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra Kuzu Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11255552242
ÖK.21255553242
ÖK.31255552351
ÖK.41255553241
ÖK.51255552341