DERS ADI

: Algoritma Tasarımı ve Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 1002 Algoritma Tasarımı ve Geliştirme ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ KÜRŞAT ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, probleme dayalı akış diyagramları çizilerek, algoritma geliştirme mantığının öğrenciler tarafından kavranmasını sağlamaktır. Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi, algoritma tasarlama teknikleri, akış diyagramları, algoritmada kullanılan terimler dersin önemli çıktıları arasında yer almaktadır. Ders içeriği ayrıca, algoritmada karar yapıları, döngüler, fonksiyonların kullanımı için aynı örnek üzerinden farklı algoritmaların uygulanmasını içermektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Algoritmanın programlamadaki önemini açıklayabilir
2   Farklı algoritma tasarım tekniklerini kullanabilir
3   Problem durumuna göre akış diyagram şekillerini kullanabilir
4   Bir probleme dayalı akış diyagramı geliştirebilir
5   Blok ve metin tabanlı programlama ortamlarını tanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtılması ve derse ilişkinin kuralların detaylıca açıklanması; Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi
2 Programlama Dilleri (programlama dillerinin gelişimi, programlama ilişkin kavramlar) ve programlama dillerinde matematiksel, karşılaştırma ve mantıksal işlemler
3 Algoritma tasarlama tekniklerinin (satır algoritma, akış diyagramları, sözde kod //pseudo) açıklanması; algoritmanın temel öğeleri
4 Satır algoritma ve akış diyagramlarının geliştirilmesi ve çalışma yöntemleri
5 Sıralı işlemler, koşul/karar durumları, tekrarlı yapılar için örnek algoritmaların geliştirilmesi
6 Algoritmalarda kodların oluşturulması (satır algoritmaları, akış diyagramları, sözde kodlar);
7 Temel algoritma örneklerinin yaptırılması (iki sayıyı toplamak, üçgenin alanı, iki sayıyı karşılaştırmak, ortalama bulmak, asal sayı yazdırmak)
8 Programlamanın yapı taşlarının (Sabitler, değişkenler, değişkenlerin geçerlilik alanları) tanıtılması
9 Programlamanın yapı taşlarının (tip dönüşümleri, operatörler, şart ifadeleri) tanıtılması
10 Programlamanın yapı taşlarının (döngüler, döngü denetimleri, fonksiyonlar) tanıtılması
11 Programlamanın yapı taşlarının (diziler) tanıtılması
12 Arama algoritmaları (doğrusal arama, ikili arama) ve sıralama algoritmalarının (kabarcık, seçmeli, eklemeli, kabuk) geliştirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çölkesen, R. (2002). Bilgisayar programlama ve yazılım mühendisliğinde veri yapıları ve algoritmalar. Papatya Yayıncılık.
Cobanoglu, B. (2016). C C ve Java Dilleriyle Algoritma ve Programlama. Abakus Kitap.
Vatansever, F. (2009). Algoritma geliştirme ve programlamaya giriş. Seçkin Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste belirlenen temel öğretim yaklaşımı bilginin ortak inşası olacaktır. Programlama eğitimi günümüz Türkiye'sinde giderek önemini artan ve farklı alanlarla ortak çalışma olanağı sunan bir yaklaşım içermektedir. Programlama becerilerinin geliştirilmesinde algoritma tekniklerinin kullanılması varolan bir problemin çözümüne yönelik farklı yaklaşımları sergileme imkanı sunar. Ayrıca dersin günümüzde giderek önemi artan proje tabanalı çalışmalarda STEM uygulamlarının bir ayağını oluşturduğundan, bu dersin öğretim modeli öğrencilerin ve öğretmenin belirlenen konuda işbirliği ve koordinasyonuna dayanır. Bu yaklaşım modelinde birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning ) ve aktivite tabanlı öğrenme (activity based larning) bulunmaktadır. Bu bağlamda, öğretmen rehberlik görevini üstlenir ve aktif bir öğrenme ortamı oluşturarak öğrenme süresince öğrencilerin ihtiyaç duyduğu/duyabileceği desteği verir. Sunulan bilgiler ve hazırlanan haftalık aktiviteler öğrencilerin bilgileri direkt almak yerine kendi zihninde anlamlaştırıp hem bugün hem ileriye dönük kullanabileceği bilgiler olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, tartışma, öğrenci yansıtmaları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslere devam zorunlu değildir. Eğer değerlendirme proje üzerinden yapılırsa, öğretim elemanı tarafından ilan edilen tarihten sonra teslim eden ödevler için geçirilen her gün başına %10 puan eksiltmesi yapılabilir. Toplam 4 gün üzeri teslim edilen haftalık ödev ya da projeler dikkate alınmayacaktır. Diğer taraftan öğretim üyesi derse olumlu ve aktif katılım, derse düzenli devam ve sınıf içi etkinliklere katılım gibi olumlu durumlar için öğrencilere bonus olarak %10'a kadar ek puan vermeyi değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Kürşat ARSLAN
Dokuz Eylül Üniversitesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Buca Eğitim Fakültesi-Sosyal Bina, İzmir, Türkiye
Email: kursat.arslan@deu.edu.tr (http://www.galloglu.com/)
Telefon: 0232 3012136
Oda: 207

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 13 1 13
Sunum Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11311151311
ÖK.21311151111
ÖK.31311151111
ÖK.41311151111
ÖK.51311151111