Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ KÜRŞAT ARSLAN |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, probleme dayalı akış diyagramları çizilerek, algoritma geliştirme mantığının öğrenciler tarafından kavranmasını sağlamaktır. Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi, algoritma tasarlama teknikleri, akış diyagramları, algoritmada kullanılan terimler dersin önemli çıktıları arasında yer almaktadır. Ders içeriği ayrıca, algoritmada karar yapıları, döngüler, fonksiyonların kullanımı için aynı örnek üzerinden farklı algoritmaların uygulanmasını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Çölkesen, R. (2002). Bilgisayar programlama ve yazılım mühendisliğinde veri yapıları ve algoritmalar. Papatya Yayıncılık. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste belirlenen temel öğretim yaklaşımı bilginin ortak inşası olacaktır. Programlama eğitimi günümüz Türkiye'sinde giderek önemini artan ve farklı alanlarla ortak çalışma olanağı sunan bir yaklaşım içermektedir. Programlama becerilerinin geliştirilmesinde algoritma tekniklerinin kullanılması varolan bir problemin çözümüne yönelik farklı yaklaşımları sergileme imkanı sunar. Ayrıca dersin günümüzde giderek önemi artan proje tabanalı çalışmalarda STEM uygulamlarının bir ayağını oluşturduğundan, bu dersin öğretim modeli öğrencilerin ve öğretmenin belirlenen konuda işbirliği ve koordinasyonuna dayanır. Bu yaklaşım modelinde birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning ) ve aktivite tabanlı öğrenme (activity based larning) bulunmaktadır. Bu bağlamda, öğretmen rehberlik görevini üstlenir ve aktif bir öğrenme ortamı oluşturarak öğrenme süresince öğrencilerin ihtiyaç duyduğu/duyabileceği desteği verir. Sunulan bilgiler ve hazırlanan haftalık aktiviteler öğrencilerin bilgileri direkt almak yerine kendi zihninde anlamlaştırıp hem bugün hem ileriye dönük kullanabileceği bilgiler olacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev, tartışma, öğrenci yansıtmaları |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslere devam zorunlu değildir. Eğer değerlendirme proje üzerinden yapılırsa, öğretim elemanı tarafından ilan edilen tarihten sonra teslim eden ödevler için geçirilen her gün başına %10 puan eksiltmesi yapılabilir. Toplam 4 gün üzeri teslim edilen haftalık ödev ya da projeler dikkate alınmayacaktır. Diğer taraftan öğretim üyesi derse olumlu ve aktif katılım, derse düzenli devam ve sınıf içi etkinliklere katılım gibi olumlu durumlar için öğrencilere bonus olarak %10'a kadar ek puan vermeyi değerlendirebilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Kürşat ARSLAN |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|