DERS ADI

: Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 5002 Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, temel kavramlar, farklı öğrenme ihtiyaçlarına yönelik yazılım çeşitlerinin özellikleri, bir yazılım geliştirme sürecinin aşamaları, yazılım geliştirme süreci ve öğretim tasarımı ilişkisi, öğretim tasarımı aşamalarına uygun yazılım geliştirme, yazılım senaryosu geliştirme, yazılım için arayüz tasarımı, geliştirilen yazılımı uygulama, değerlendirme hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim yazılımı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2   Sistematik öğretim tasarımı süreci ile eğitim yazılımı geliştirme arasındaki ilişkiyi açıklar
3   Eğitim yazılımı geliştirir, uygular ve değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim yazılımı ile ilgili temel kavramlar
2 Örnek eğitim yazılımlarının incelenmesi ve nitelikli eğitim yazılımlarının özelliklerinin belirlenmesi
3 Eğitim yazılımı geliştirmek için kullanılabilecek öğretim tasarımı modellerinin incelenmesi
4 İhtiyaç analizi ile eğitim yazılımı geliştirmeye yönelik gereksinimlerin belirlenmesi
5 Öğrenci özelliklerini belirleme ve içerik analizi yürütme
6 Etkili öğretim stratejisini seçme ve kullanma
7 Hikayelerin oluşturulması
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Vize
9 Senaryo yazılması
10 Eğitim yazılımı geliştirme araçlarının olumlu ve olumsuz özellikleri
11 Süreç değerlendirmenin önemi
12 Uygulamaların yürütülmesi
13 Sonuç değerlendirmenin önemi
14 Akran değerlendirmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akkoyunlu, B., Altun, A. & Soylu, M. Y (2009). Öğretim Tasarımı Ankara: Maya Akademi
Smith, P. L. ve Ragan, T. J. (2005). Instructional design (3. bs.). Wiley-Jossey Education: Hoboken, New Jersey. Şimşek, A. (2017). Öğretim Tasarımı. Ankara: Nobel Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11245432211
ÖK.21245432211
ÖK.31245432211