DERS ADI

: Öğretim Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 2007 Öğretim Tasarımı ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BAHAR BARAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, öğretimsel tasarımda sistem anlayışı, öğretimsel tasarım ilkeleri, öğretimsel tasarım modelleri, öğretim su reci bileşenlerinin analizi, öğretim su recinin tasarımı ve planlaması, öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri, öğretim materyali seçim su reci, öğretim su recinde kullanılacak materyal ve etkinliklerin geliştirilmesi, öğretim ortamını du zenleme ve uygulama, öğretim su reci bileşenlerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim tasarımı kavramını açıklayabilir.
2   Öğretim tasarımı süreçlerini tanımlayabilir.
3   Öğretim sistemleri geliştirirken süreç tabanlı olmasının önemini açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, ders planının tanıtılması
2 Öğretim tasarımı alanının tarihçesi ve tanımı
3 ADDIE Model
4 Diğer Öğretim tasarımı modellerinin incelenmesi
5 İhtiyaç Analizi
6 İhtiyaç Analizinin Uygulaması
7 Öğrenci analizi
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Arasınav
9 Öğrenci analizi yürütme
10 Hedef Analizi
11 Hedef Analizi yürütme
12 Öğretim stratejileri
13 Süreç ve Sonuç Değerlendirme
14 Değerlendirme yürütme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ertmer, P. A., Quinn, J. A., & Glazewski, K. D. (2017). The ID casebook: Case studies in instructional design. Routledge.
Akkoyunlu, B., Altun, A. & Soylu, M. Y (2009). Öğretim Tasarımı Ankara: Maya Akademi
Smith, P. L. ve Ragan, T. J. (2005). Instructional design (3. bs.). Wiley-Jossey Education: Hoboken, New Jersey.
Şimşek, A. (2017). Öğretim Tasarımı. Ankara: Nobel Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

vize ve final sınavları

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.baran@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11245432211
ÖK.21245432211
ÖK.32245432211