DERS ADI

: Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 2002 Bilişimde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; bilişim öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; bilişim öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları; bilişim öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; bilişim öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri; bilişim öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış ölçütleri hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilişim öğretiminin temel ilkelerini açıklayabilir.
2   Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları tartışabilir.
3   Bilişim öğretiminde edinilmesi gereken temel becerileri açıklayabilir.
4   Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenlerini sınıflandırabilir.
5   Bilişim öğretimini sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilişim öğretiminin amacı
2 Bilişim öğretiminin temel ilkeleri
3 Bilişim öğretiminin tarihçesi
4 Öğrenme yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
5 Öğretim yaklaşımlarının bilişim öğretimine yansımaları
6 Bilişim öğretiminde temel beceriler
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Sınıf-içi uygulama örnekleri
9 Bilişim öğretiminde güncel eğilimler
10 Bilişim öğretiminde güncel sorunlar
11 Etkili bir bilişim öğretiminin bileşenleri
12 Bilişim öğretimine sosyal açıdan bakış
13 Bilişim öğretimine kültürel açıdan bakış
14 Bilişim öğretimine ekonomik açıdan bakış
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Crawford, R. (2013). The ICT Teacher s Handbook: Teaching, learning and managing ICT in the secondary school. Routledge.
Ekici, G. & Güven, M. (2013). Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri. Pegem Akademi.
Kurt, M. & Alkan, C. (2014). Özel Öğretim Yöntemleri Disiplinlerin Öğretim Teknolojisi. Anı Yayınları.
Leask, M., & Pachler, N. (2013). Learning to Teach Using ICT in the Secondary School: A companion to school experience. Routledge.
Younie, S., Leask, M., & Burden, K. (2014). Teaching and Learning with ICT in the Primary School. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, tartışma, öğrenci yansıtmaları, test

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr.Öğr.Üyesi Elif Buğra Kuzu Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11355542111
ÖK.21355542111
ÖK.31355542111
ÖK.41355542111
ÖK.51355542111