DERS ADI

: Öğretimde Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 5010 Öğretimde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

TİJEN AKADA

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

İletişim aracı olarak öğretim teknolojileri; öğretim analizi; öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri;
öğretim materyali seçim süreci; görsel tasarım ilke ve öğeleri; mesaj tasarım ilkeleri;
materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; ders materyali geliştirme yaklaşımları; görsel, işitsel ve
görsel-işitsel materyal geliştirme; etkileşimli materyal geliştirme; güncel uygulamaların materyal
tasarımında kullanımı; eğitsel materyal geliştirme ve etkililiğini değerlendirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojilerini bir iletişim aracı olarak değerlendirebilme
2   Öğretim materyallerinin tasarlanması amacıyla analiz yöntemleri uygulayabilme
3   Çeşitli öğretim teknolojilerinin temel özelliklerini ve görsel tasarım ilke ve öğelerini bilme
4   Materyallerin tasarım ve geliştirme ilkelerine bakarak uygun öğretim teknolojilerini seçip, kullanabilme
5   Çeşitli öğretim teknolojileri kullanılarak hazırlanmış ürünleri değerlendirebilme
6   Çeşitli öğretim teknolojileri kullanarak iki ve üç boyutlu materyaller ile etkileşimli materyaller geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş, ders planının açıklanması, kaynakların tanıtılması, grup oluşturulması
2 Teknoloji, Araç, Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi ve Öğretim Teknolojisi, Eğitim Teknolojisi kavramının evrimi ve sistem yaklaşımı, değişen öğretmen-öğrenci rolleri ve eğitimde teknolojinin üstlendiği rol ve iletişim süreci
3 Araçların sınıflandırılması ve öğrenme ile bağlantısı, Dale'in Yaşantı Konisi ve öğretim aracının tanımı ve öğretime katkıları, temel materyal hazırlama yaklaşımları, materyal tasarımın süreçleri ve seçiminde uygulanacak ölçütler, görsel materyallerin öğrenmedeki rolü, görsel öğeleri anlama ve yorumlama, görsel tasarımda amaçlar, görsel tasarımın unsurları, biçimsel yapı ve düzenlemeler.
4 Sunum materyallerinin hazırlanması, PowerPoint hazırlarken dikkat edilecek hususlar.
5 Öğretimde kullanılan görsel-işitsel araçlar ve onları kullanmanın yararları, araçlara dayalı olarak yapılan öğretimin ortaya çıkarabileceği olası sakıncalar, araçları seçer ve kullanırken dikkat edilmesi gereken hususlar, görsel-işitsel araçların eğitim ortamına katkıları
6 Görsel, işitsel ve görsel-işitsel ders materyalleri geliştirme ilkeleri
7 Etkileşimli ders materyali geliştirme uygulaması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi ve ara sınav
9 Etkileşimli ders materyali geliştirme uygulaması (devam)
10 Eğitsel Oyunlar ve özellikleri ile etkileşimli ders konusuna yönelik oyun geliştirme uygulaması
11 Etkileşimli ders konusuna yönelik oyun geliştirme uygulaması (devam)
12 Etkileşimli ders konusuna yönelik oyun geliştirme uygulaması (devam)
13 Öğretim materyallerini değerlendirme
14 Web tabanlı test yazılımları uygulaması (hot patatoes vb)
15 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Seferoğlu, S.S. (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
2. Yanpar, T. (2008). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
3. Heinich, R., Molenda, M., Russell, J.D., and Smaldino, S.E. (2002). Instructional Media and Technologies for Learning. 7th ed. New Jersey: Prentice-Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize %40
Final %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam beklenilmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Tijen AKADA
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3, Oda:313
35160 Buca/İzmir/ TURKEY
akada_2000@yahoo.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev hazırlama 1 10 10
Sunum hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11345443111
ÖK.21345443111
ÖK.31345443111
ÖK.41345443111
ÖK.51345443111
ÖK.61345443111