DERS ADI

: Öğretmenlik Uyulaması 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4115 Öğretmenlik Uyulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulda ilgili öğretmenle ortak çalışabilme
2   Öğrendiği metotları uygulayabilme
3   Öğretmenin yardımıyla ders planı yapabilme ve uygulayabilme
4   Dersin değerlendirmesini yapabilme
5   Öğretmen-öğrenci iletişimi konusunda deneyim sahibi olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2 Okul ziyareti: Yönetici, öğretmen ve öğrencilerle tanışma
3 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
4 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
5 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
6 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
7 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin uygulanması
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin uygulanması
10 Çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
11 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme öğretim ortamlarını hazırlama
12 Alana özgü geliştirilen etkinlik ve materyali uygulama
13 Alana özgü geliştirilen etkinlik ve materyali uygulama
14 Çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası, 1998; Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Yigit, N. (Editör), 2006; Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye
ercanakpinar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 10 10
Final Sınavı 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 252

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12535544332
ÖK.22535544332
ÖK.32535544332
ÖK.42535544332
ÖK.52535544332