DERS ADI

: Eğitimde Modelleme ve Tasarım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 3001 Eğitimde Modelleme ve Tasarım ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; İki boyut ve 3 boyut kavramı; 3 boyutlu modelleme; 3 boyutlu modelleme yöntem ve teknikleri; 3 boyutlu modelleme yazılımları; serbest ve koordinatlı 3B modelleme mantığı; 3 boyutlu modellemede 2 boyutlu çizim; 2 boyutludan 3 boyutluya transformasyonlar; 3 boyutlu modelleme teknikleri; ileri seviyede modelleme; ışık, kamera, kamera hareketleri, nesne hareketleri; 3 boyutlu veri elde etme; bilgisayar ortamında 3 boyutlu çizim; bilgisayar ortamında 3 boyutlu modelleme ilkeleri; 3 boyutlu yazıcı ve çalışma prensibi; 3 boyutlu tarayıcı ve çalışma prensibi; 3 boyutlu bir ürün modelleme hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İki boyut ve üç boyut kavramını açıklayabilir
2   İki boyutlu çizim üretebilir
3   3 boyutlu modelleme yazılımı kullanarak 3 boyutlu içerik geliştirebilir
4   3 boyutlu modelleme ilkelerini açıklayabilir
5   3 boyutlu tarayıcıların çalışma prensiplerini açıklayabilir
6   3 boyutlu yazıcıların çalışma prensiplerini açıklayabilir
7   Eğitim amaçlı 3 boyutlu içerik modelleyebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İki boyut ve 3 boyut kavramı; 3 boyutlu modelleme
2 3 boyutlu modelleme yöntem ve teknikleri; 3 boyutlu modelleme yazılımları; serbest ve koordinatlı 3B modelleme mantığı
3 3 boyutlu modellemede 2 boyutlu çizim; 2 boyutludan 3 boyutluya transformasyonlar
4 3 boyutlu modelleme teknikleri
5 İleri seviyede modelleme
6 Işık, kamera, kamera hareketleri, nesne hareketleri
7 3 boyutlu veri elde etme; bilgisayar ortamında 3 boyutlu çizim
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Bilgisayar ortamında 3 boyutlu modelleme ilkeleri
10 3 boyutlu yazıcı ve çalışma prensibi
11 3 boyutlu tarayıcı ve çalışma prensibi
12 3 boyutlu bir ürün modelleme
13 3 boyutlu bir ürün modelleme
14 3 boyutlu bir ürün modelleme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bernier, S. N., Luyt, B. & Reinhard, T. (2015). Design for 3D Printing: Scanning, Creating, Editing, Remixing, and Making in Three Dimensions. Maker Media Publishing.
Cline, L. S. (2018). Fusion 360 for Makers: Design Your Own Digital Models for 3D Printing and CNC Fabrication. Maker Media Publishing.
Flavell, L. (2010). Beginning Blender: Open Source 3D Modeling, Animation, and Game Design 1st ed. Edition. Apress.
Kloski, L. W. & Kloski, N. (2018). Getting Started with 3D Printing: A Hands-on Guide to the Hardware, Software, and Services Behind the New Manufacturing Revolution. Maker Media Publishing.
Tickoo, S. (2017). Autodesk 3ds Max 2018 for Beginners: A Tutorial Approach. CADCIM Technologies Publishing.
Villar, O. (2017). Learning Blender: A Hands-On Guide to Creating 3D Animated Characters. Addison-Wesley Professional.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, gözlem, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160Buca/İzmir/ Türkiye
ercanakpinar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11455553113
ÖK.21555554213
ÖK.31455553112
ÖK.41555554212
ÖK.51555554212
ÖK.61455555212
ÖK.71545555212