DERECE PROGRAMLARI

: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

26.05.2018 tarihli 30431 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 09.04.2019 tarihli ve 2018/11657 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Üniversitemiz bünyesinde bulunan Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu kapatılarak, Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Spor Bilimleri Fakültemiz kurulmuştur.

Kazanılan Derece

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Derecesi

Derecenin Düzeyi

Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

Kabul ve Kayıt Koşulları

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda 800.000 lik dilime girmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Fakültemize yatay geçiş ve önceki öğreniminin tanınması hususundaki kurallar DEÜ önlisans ve lisans sınav yönetmeliğinde yer almaktadır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Fakültemizde bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. Değerlendirme yeterlilik koşulları ile ilgili detaylar Uygulama Esaslarımızda yer almaktadır.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Temel Program Kazanımları

1   Beden eğitimi ve spor alanındaki temel kavramlar ile ilgili bilgi sahibi olma ve alanın varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini multidisipliner bir şekilde kullanır.
2   Alana ilişkin güncel eğitim bilgilerini takip etmek ve bu bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirir.
3   Bireylerin çeşitli özelliklerini; fiziksel, sosyo-ekonomik, zihinsel,duygusal ve psikomotor; tanır.
4   Bireysel farklılıkların, içsel ve dışsal motivasyonun, çalışma ve öğrenme alışkanlıklarının, kalıcı ve anlamlı öğrenmede önemli olduğunu kavrar.
5   Öğreteceği alanın temel kavramlarını, araştırma ve inceleme araçlarını ve yapılarını anlayarak alanın bu özelliklerini öğrenciye anlamlı gelecek biçimde öğrenme deneyimlerini yaratır.
6   Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişimi özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygular.
7   Öğretim ilke ve yöntemlerini kavrayarak öğrenme fırsatları oluşturabilme, öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapar.
8   Özel popülasyonlara, bedensel, ruhsal ve zihinsel özellikler bakımından özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere, özelliklerine uygun olanak ve fırsatlarını yaratır.
9   Eğitim sisteminin temel ilkeleri, amaçları ve sorunları hakkında bilgi sahibi olma, öğretmenlik mesleği etik kurallarına uygun davranış modelleri oluşturma ve toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirir.
10   Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarır.
11   Spor alanında karşılaşılabilecek sağlık sorunları, spor sakatlıklar ile ilgili bilgi sahibi olma, temel ilkyardım ve yaşam desteği uygulaması yapar.
12   Spor branşlarının kuralları, taktikleri ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olma; branşın temel tekniklerini uygulayabilme ve aktarır.

Mezunların İstihdam Profilleri

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğrencilerin Resmi ve Özel Eğitim Kurumlarında öğretmen olarak görev alma imkanları vardır.

Üst Derece Programlarına Geçiş

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans ve devamında doktora programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK?ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK?ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 BAE 1001 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 3 BAE 1003 İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİ ZORUNLU 3 0 0 3
G 4 BAE 1005 HAREKET EĞİTİMİ ZORUNLU 2 2 0 3
G 5 BGK 1001 TÜRK DİLİ I ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 BGK 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 BMB 1005 EĞİTİME GİRİŞ ZORUNLU 3 0 0 4
G 8 BMB 1007 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ ZORUNLU 2 0 0 2
G 9 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 0
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 BAE 1002 SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM ZORUNLU 2 0 0 2
B 3 BAE 1004 CİMNASTİK ZORUNLU 1 2 0 4
B 4 BAE 1006 ATLETİZM ZORUNLU 1 2 0 4
B 5 BAE 1008 TAKIM SPORLARI 1 (FUTBOL) ZORUNLU 1 2 0 3
B 6 BGK 1002 TÜRK DİLİ II ZORUNLU 3 0 0 5
B 7 BMB 1006 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 4
B 8 BMB 1008 EĞİTİM FELSEFESİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 9 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 0
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BAE 2003 MOTOR GELİŞİM ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 BAE 2005 TAKIM SPORLARI 2 (VOLEYBOL) ZORUNLU 1 2 0 4
G 3 BAE 2009 BEDEN EĞİTİMİ - SPOR ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 BGK 2001 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI ZORUNLU 1 2 0 3
G 5 BMB 2001 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 BMB 2005 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BAE 2002 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 BAE 2004 EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 BAE 2006 RİTİM EĞİTİMİ VE DANS ZORUNLU 1 2 0 5
B 4 BMB 2002 TÜRK EĞİTİM TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 BMB 2004 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BAE 3001 ANTRENMAN BİLGİSİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 BAE 3005 TAKIM SPORLARI 3 (BASKETBOL ) ZORUNLU 1 2 0 3
G 3 BAE 3007 YÜZME ZORUNLU 1 2 0 3
G 4 BAE 3009 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 BMB 3001 SINIF YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 BMB 3003 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BAE 3002 BECERİ ÖĞRENİMİ ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 BAE 3004 FİZİKSEL UYGUNLUK ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 BAE 3006 DOĞA SPORLARI ZORUNLU 1 2 0 3
B 4 BAE 3008 RAKET SPORU ZORUNLU 1 2 0 4
B 5 BMB 3006 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ZORUNLU 3 0 0 4
B 6 BMB 3008 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 BAE 4001 HALK OYUNLARI ZORUNLU 1 2 0 3
G 2 BAE 4003 EGZERSİZ VE BESLENME ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 BAE 4007 EĞİTSEL OYUNLAR ZORUNLU 1 2 0 5
G 4 BMB 4003 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 BMB 4005 ARAŞTIRMA PROJESİ ZORUNLU 2 2 0 8
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 BAE 4004 SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 BAE 4006 UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 BAE 4008 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON VE YÖNETİM ZORUNLU 2 0 0 2
B 4 BMB 4006 REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 BMB 4008 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI ZORUNLU 1 8 0 10
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 1 BAE 5001 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM MODELLERİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 BAE 5002 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİNDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 BAE 5003 BEDEN EĞİTİMİ SOSYOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 BAE 5004 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİNDE EYLEM ARAŞTIRMASI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 BAE 5005 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 BAE 5006 BİYOMEKANİK SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 BAE 5007 EGZERSİZ PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 BAE 5008 GELENEKSEL TÜRK SPORLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 BAE 5009 SAVUNMA SPORLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 BAE 5010 SERBEST ZAMAN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 BAE 5011 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 BAE 5012 TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 13 BGK 5001 BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 BGK 5002 BESLENME VE SAĞLIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 BGK 5003 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 BGK 5004 BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 BGK 5005 EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 BGK 5006 GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 BGK 5007 İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 BGK 5008 İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 BGK 5009 KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 BGK 5010 KÜLTÜR VE DİL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 BGK 5011 MEDYA OKURYAZARLIĞI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 BGK 5012 MESLEKİ İNGİLİZCE SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 BGK 5013 SANAT VE ESTETİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 BGK 5014 TÜRK HALK OYUNLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 BGK 5015 TÜRK İŞARET DİLİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 BGK 5016 TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 BGK 5017 TÜRK MUSİKİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 BGK 5018 TÜRK SANATI TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 BGK 5019 ESKRİM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 BGK 5020 ARTİSTİK CİMNASTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 33 BGK 5021 ATLETİZM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 34 BGK 5022 KAMP EĞİTİMİ (YAZ) SEÇMELİ 2 0 0 3
H 35 BGK 5023 KAMP EĞİTİMİ (KIŞ) SEÇMELİ 2 0 0 3
H 36 BGK 5024 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 37 BGK 5025 VOLEYBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 38 BGK 5026 SATRANÇ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 39 BGK 5027 SUALTI SPORLARI SEÇMELİ 2 0 0 3
H 40 BGK 5028 OKÇULUK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 41 BGK 5029 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA HALKLA İLİŞKİLER SEÇMELİ 2 0 0 3
H 42 BGK 5030 RİTMİK CİMNASTİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 43 BGK 5031 BASKETBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 44 BGK 5032 SPOR PSİKLOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 45 BGK 5034 DAĞCILIK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 46 BGK 5035 KAYAK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 47 BGK 5036 ORİENTRİNG SEÇMELİ 2 0 0 3
H 48 BGK 5037 TREKİNG SEÇMELİ 2 0 0 3
H 49 BGK 5038 İZCİLİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 50 BGK 5039 BİSİKLET SEÇMELİ 2 0 0 3
H 51 BGK 5040 BADMİNTON SEÇMELİ 2 0 0 3
H 52 BGK 5041 TENİS SEÇMELİ 2 0 0 3
H 53 BGK 5042 MASA TENİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 54 BGK 5043 YÜZME ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 55 BGK 5044 FUTBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 56 BGK 5045 ARTİSTİK CİMNASTİK SEÇMELİ 2 0 0 3
H 57 BGK 5046 HENTBOL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 3
H 58 BGK 5047 HOKEY SEÇMELİ 2 0 0 3
H 59 BGK 5048 ATLETİZM SEÇMELİ 2 0 0 3
H 60 BGK 5049 BASKETBOL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 61 BGK 5050 YÜZME SEÇMELİ 2 0 0 3
H 62 BGK 5051 BİSİKLET II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 63 BGK 5052 ESKRİM II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 64 BGK 5053 HENTBOL I SEÇMELİ 2 0 0 3
H 65 BGK 5054 HENTBOL II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 66 BGK 5055 GÜREŞ I SEÇMELİ 2 0 0 3
H 67 BGK 5056 GÜREŞ II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 68 BGK 5057 ORİENTRİNG II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 69 BGK 5058 TRİATLON I SEÇMELİ 2 0 0 3
H 70 BGK 5059 TRİATLON II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 71 BGK 5060 VOLEYBOL SEÇMELİ 2 0 0 3
H 72 BGK 5061 TENİS II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 73 BGK 5062 FLOOR CURLİNG I SEÇMELİ 2 0 0 3
H 74 BGK 5063 ARTİSTİK CİMNASTİK II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 75 BGK 5064 RİTMİK CİMNASTİK II SEÇMELİ 2 0 0 3
H 76 BMB 5001 AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME (SEÇMELİ ) SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 BMB 5002 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 BMB 5003 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 BMB 5004 EĞİTİM HUKUKU SEÇMELİ 2 0 0 4
H 80 BMB 5005 EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ ( SEÇMELİ) SEÇMELİ 2 0 0 4
H 81 BMB 5006 EĞİTİM TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 82 BMB 5007 EĞİTİMDE DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 83 BMB 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4
H 84 BMB 5009 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 85 BMB 5010 EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 86 BMB 5011 ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNCE SEÇMELİ 2 0 0 4
H 87 BMB 5012 HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 88 BMB 5013 KAPSAYICI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 89 BMB 5014 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 90 BMB 5015 KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 91 BMB 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 92 BMB 5017 MÜZE EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 93 BMB 5018 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI SEÇMELİ 2 0 0 4
H 94 BMB 5019 ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ SEÇMELİ 2 0 0 4
H 95 BMB 5020 ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA SEÇMELİ 2 0 0 4
H 96 BMB 5021 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM SEÇMELİ 2 0 0 4
H 97 BMB 5022 YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME SEÇMELİ 2 0 0 4
H 98 ERA 5001 BASKETBOL ERASMUS 1 2 0 3
H 99 ERA 5003 EĞİTSEL OYUNLAR ERASMUS 1 2 0 3
H 100 ERA 5005 BİYOMEKANİK ERASMUS 2 0 0 4
H 1 BGK 5033 DOĞA SPORLARI VE KAMPÇILIK SEÇMELİ 2 0 0 3
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
(1) Bağıl değerlendirme sistemini uygulayan birimlerde bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu/yıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not, birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Söz konusu bağıl değerlendirme; dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından, başarı derecesini belirten harflerle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir.

Puan Yarıyıl Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4.00
85-89 BA 3.50
80-84 BB 3.00
75-79 CB 2.50
70-74 CC 2.00
65-69 DC 1.50
60-64 DD 1.00
50-59 FD 0.50
49 ve aşağısı FF 0.00

(2) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci, o dersi başarmış sayılır.
(3) Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;
a) D notu, derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için, sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında FF notu işlemi görür.
b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.
ç) E notu, yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. (Değişik cümle: RG-16/04/2018-30393) Öğrenci, herhangi bir dersten E notu aldığı takdirde notların ilan edildiği tarihten itibaren, bir ay içinde eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, E notu FF notu haline dönüşür.
d) M notu, öğrencinin daha önce almış oldukları ve denklikleri kabul edilerek en az ders yüküne sayılan dersler için, ilgili fakülte dekanlığı veya yüksekokul müdürlüğünün önerisi üzerine ilgili birim yönetim kurulu kararı ile muaf olunan dersler için verilir.

Mezuniyet Koşulları

Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 51 10