DERS ADI

: TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 3008 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FETHİ ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Eğitim Sistemini yapısal olarak çözümleyebilme.
2   Türk eğitim sistemindeki yönetsel ve örgütsel sorunları kavrayabilme
3   Eğitim sisteminin ve okulların temel özelliklerini açıklayabilme
4   Eğitim yönetimi alanındaki temel kavramları açıklayabilme
5   Okulun iç ve dış öğelerinin işlevlerini kavrayabilme.
6   Yönetim yaklaşımlarını yorumlamada örgütlerde insan doğasına ilişkin bakış açılarını açıklayabilme.
7   Klasik ve çağdaş yönetim kuramlarını örgütsel işleyiş açısından kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama.
2 Eğitim sisteminin yasal temelleri
3 Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim yapısı- Merkez örgütü
4 Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim yapısı- Taşra örgütü
5 Eğitim Sisteminde Öğretim Kademeleri: Okul öncesi ve Temel Eğitim
6 Eğitim sisteminde öğretim kademeleri: Ortaöğretim- Yükseköğretim
7 Eğitim sisteminde insani ve fiziki kaynaklar
8 Ara Sınav
9 Eğitim ve yönetim alanıyla ilgili temel kavramlar. İnsan doğasına ilişkin sayıltılar
10 Yönetim Kuramları ve süreçleri
11 Sosyal bir sistem olarak okul ve okul yönetimi
12 Okul Etkililiği ve Değişim Yönetimi
13 Okullarda kültür ve iklim
14 Eğitim ve Öğretimle İlgili Hizmetlerin yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şişman, M.; Taşdemir, İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Aydın, M. (2000). Eğitim yönetimi (6. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları.
Hoy, W. K., Miskel, C. G., (2008). Eğitim Yönetimi: Teori, Araştırma ve Uygulama [7. baskıdan çeviri, edt. Selahattin Turan]. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+ 90 (232) 743 51 10

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.455
ÖK.55555
ÖK.6555
ÖK.755555