DERS ADI

: ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 2005 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FETHİ ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim programının tanımını, öğelerini ve önemini açıklayabilme
2   Bilişsel/Duyuşsal/Devinimsel alanda, belirtilen bir konuda istenen düzeye uygun kazanımlar oluşturma.
3   Öğretim sürecinde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri açıklayabilme
4   Öğrenme-Öğretme strateji ve modellerini açıklayabilme
5   Eğitimde kullanılan belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilme
6   Öğretimde kullanılan çağdaş yaklaşımları açıklayabilme
7   Öğretimin planlanması ve uygulanması sürecinde dikkat edilecek ilkeleri açıklayabilme
8   Edinilen öğretim becerileri doğrultusunda, öğretim ilkelerini dikkate alarak uygun bir ders planlama ve uygulama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar
2 Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar
3 Öğretme ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenleme
4 Öğretim materyalleri
5 Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.)
6 Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.)
7 Öğretim-öğrenme ilkeleri, modelleri, stratejileri, yöntemleri ve teknikleri (sunuş yolu ile öğretme, buluş yolu ile öğretme, araştırma-inceleme yolu ile öğretme, tartışma teknikleri vb.)
8 Ara sınav
9 Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar (Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu zekâ kuramı, İşbirliğine dayalı öğrenme)
10 Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar (Tam öğrenme kuramı, Yapılandırmacılık, Çoklu zekâ kuramı, İşbirliğine dayalı öğrenme)
11 Öğretimin planlanması ve öğretim planları
12 Öğretimin planlanması ve öğretim planları
13 Öğretimin Planlanması Öğretim Hizmetinin Niteliği
14 Öğretimin Planlanması Öğretim Hizmetinin Niteliği
15 Öğretimin Planlanması Öğretim Hizmetinin Niteliği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri Özel öğretim yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 2 7 14
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.555555
ÖK.655
ÖK.755
ÖK.8555