Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Sanat ve Tasarım Anasanat Dalı sanat ve tasarım dünyasından gelen talepler ışığında Dokuz Eylül Üniversitesinin sanat ve tasarımın projeksiyonunu yansıtmak amacıyla, halihazırda eğitim faaliyetlerini sürdüren altı anasanat dalının desteğiyle 2012-2013 eğitim öğretim yılında kurulmuştur. Dersler Resim, Heykel, Grafik, Tekstil, Geleneksel Türk Sanatları ve Fotoğraf bölümlerinde görevli öğretim üyeleri tarafından sanat ve tasarım öğrenci kaynağında yer alantüm adaylara hitap edebilecek şekilde oluşturulmuş ve programlanmıştır. Aanasanat dalının ve anasanat dalında ders veren öğretim üyelerinin nihai amacı öğrencilerin sanat ve tasarım vizyonu ile kendilerini donatabilmeleri ve disiplinler arası etkileşimden doğacak sinerjiyi üretecekleri eserlere ve oluşturacakları literatüre yansıtabilmelerini sağlamaktır. |
Kazanılan Derece |
Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans ve Tasarım Yüksek Lisans |
Derecenin Düzeyi |
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Mülakat, portfolyo, Lisans Diploması, Transkript. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
|
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
2 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 120 AKTS. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Programın temel amacı, farklı sanat ve tasarım disiplinlerini anlamak, sentezlemek, kendilerini donatmak ve geliştirmek isteyen adaylara sanat ve tasarım olgusunu aktarmaktır. Alanında derinlemesine araştırma yapabilen, yenilikleri takip eden sanatçı ve tasarımcılar yetiştirmeyi hedefler. Öğrencilerine dönemin gelişen akımları, olayları ve kavramlarını sorgulayacağı ortamlar sunmak ve araştırılan kuramlar çerçevesinde yeniden yapılandırılmış projeler üretmesini sağlamak programın diğer amaçları arasındadır. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Bu programın mezunları profesyonel projelerde yer alarak sanat ve tasarım üzerine çalışmalar yürütebilirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Üçüncü düzey programlara başvurabilir. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
ersler, sanat eğitimi alanında yapılan lisansüstü eğitimin gereği, yazılı sınav ve rapor sunumu gibi yöntemlere ek olarak sanat ve/ veya tasarım eseri ve/ veya projesi ile performans çalışmaları gibi değerlendirme yöntemleriyle tamamlanabilmektedir. Sınavlar, ölçme ve değerlendirmeler ile bunların notlandırılması her ders için farklılık gösterebilmektedir. Bu konuda detaylı bilgi öğretim planı içinde yer alan dersler bölümünde yer almaktadır. |
Mezuniyet Koşulları |
Yüksek Lisans Programı (ikinci düzey) en az yedi bölüm dersi, bir seminer dersi ile uzmanlık derslerinin başarılması ve tez çalışmasının tamamlanmasıyla sona erer. Öğrencilerin en az 21 yerel krediyle birlikte 120 AKTS kredisini tamamlaması gerekmektedir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ |