DERS ADI

: RENK SANATI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5055 RENK SANATI SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SEVGİ AVCI

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sanatsal etki elde etmede renkleri bilinçli kullanmayı ve renk ilişkilerinden yararlanmayı öğretmek; renkle ifade yeteneğini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Renk bilgisini uygulamalarla somutlaştırabilmesi
2   2. Alanında yaptığı çalışmalarda renk ilişkilerini analiz edebilmesi
3   3. Renkleri bilinçli kullanabilmesi
4   4. Renklerle sanatsal etki yaratabilmesi
5   5. Çalışmalarında rengin gücünden ve anlatım olanaklarından yararlanabilmesi beklenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Renk kavram ve terimleri (Valör,Ton,Tür,Kroma,Hue,Satürasyon,Extension,Yoğunluk, Doymuşluk) Sözlü anlatım
2 Renk Teorileri hakkında literatür taraması Araştırma ödevi
3 Rengin boyutları ve birbirleri ile ilişkileri Sözlü ve görsel sunumlu anlatım
4 Yedi Renk Kontrastlığı; 1-Yalın Renk Kontrastlığı 2- Açık Koyu Kontrastlığı 3- Sıcak-Soğuk Kontrastlığı 4- Tamamlayıcı Kontrast Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım, Örnek İncelenmeleri
5 Yedi Renk Kontrastı; 5-Eş Zamanlı Kontrast 6- Öznitelik Kontrastı 7- Ağırlık Alanı Kontrastı Sözlü ve Görsel Sunumlu Anlatım, Örnek İncelenmeleri
6 Renkte kompozisyon, Denge, Armoni, Ritm ve Espas Sözlü ve görsel sunumlu anlatım
7 Renk Biçim Hacim ve Mekan İlişkileri Sözlü anlatım
8 Renk Psikolojisi- ödev sunum Sözlü anlatım
9 Renk temelli-işlevli uygulamalar Uygulamaların çerçevesinin belirlenmesi
10 Renk temelli-işlevli uygulamalar Uygulama çalışmaları ve takibi
11 Renk temelli-işlevli uygulamalar Uygulamaların takibi
12 Renk temelli-işlevli uygulamalar Uygulamaların takibi değerlendirmesi
13 Renk temelli-işlevli uygulamalar Uygulamaların takibi
14 Renk temelli-işlevli uygulamalar Uygulamaların takibi
15 Yarıyıl içi / sonu değerlendirmesi- sunum Uygulamaların değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Renk konusu ile ilgili kitaplar makaleler ve diğer ders materyalleri:
Ana kaynak
1- Johannes ITTEN, Art Of Color, The subjective experience and objective rationale of color çev.: Ernst van HAOGEN, New York-2004
Yardımcı kaynaklar:
2- John Cage, Colour and Culture Thames and Hudson, London-2003
3- John Cage, Colour In Art Thames and Hudson, London-2006
4- Victoria FINLAY, Renkler- Boya Kutusunda Yolculuklar , Çev.: Kudret EMİROĞLU, Dost Yay. , Ankara 2007
5- François DELEMARE Bernard GUINEAU, Renkler ve Malzemeleri .Çev.: Orçun TÜRKAY,YKY Yay., İstanbul -2007
Diğer ders materyalleri:
İnternet ortamında ulaşılan çeşitli yayınlar (film, video, makale vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Sözlü Anlatım,
2- Görsel sunum eşliğinde Anlatım,
3-Gözleme dayalı çalışmalarla analiz yapma,
4-Uygulamalar boyunca çalışma sürecinin öğretim elemanı tarafından takip ve yönlendirmesi,
5- Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneylediği bilgi, düşünce ve sorunları sözlü olarak paylaşması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 UYG Uygulama
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.70 +UYG * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

: Öğrencinin ders konularını kavraması ve bunu göstermesine odaklanan geliştirici değerlendirme yöntemi uygulanır. Öğretim elemanı ve öğrenciyi etkin ve sürekli iletişim içinde tutacak bir planlama dahilinde öğretim üyesi rehberliğinde uygulanır. Dersin en başında belli başlı konular sergilenir. Renk araştırmaları uygulamalı olarak yapılır. Öğrencilerin renkle ilgili olarak alanlarında yaptıkları çalışmalar çerçevesinde sergiledikleri performans ve elde ettikleri sonuçlar dikkate alınır. Değerlendirmelerde, öğrencilerin kendi çalışmalarında deneyimlediği bilgi ve düşüncelerini aktarması ve ne gibi sorunları irdelediğini açıklaması beklenir.

Değerlendirme Kriteri


1- Ders kapsamında bizzat yaptığı uygulamalı çalışmaların teknik ve artistik bakımından niteliği,
2- Ders içi performansı
3- Çalışmaların niceliği ve
4- Çalışmaların içerik ile uyumu dikkate alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1- Uygulamada kullanılacak alet ve malzemeleri sağlaması,
2- Ders işleyişinde önceden belirlenmiş takvime uyarak çalışmaları süresinde tamamlayıp teslim etmesi gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.avci@deu.edu.tr/svgavci@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Öğrenci Sunumları 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Ödev Hazırlama 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555
ÖK.24545543543
ÖK.333353543543
ÖK.455554535
ÖK.5554545545