DERS ADI

: SİSTEM OLARAK HEYKEL

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5048 SİSTEM OLARAK HEYKEL SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖKCEN ERGÜR

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Amacı: Heykel Sanatı modernist deneyim karşısında varlığını sorgulamış bu soruların cevapları sürekli ve hızlı bir biçimsel değişimin başlangıcı olmuştur. Heykelde Modernizm ve Sonrası dersi, Modernizmin yaşanmaya başlanması sürecinden 1950 yılından günümüze kadar çağdaş sanat ortamında heykel sanatının üstlendiği rolü ve geçirdiği dönüşümü belli başlı sanatçılar ve yapıtlarından yola çıkarak çözümlemek, yorumlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modernizm sonrası heykel sanatının konumunu tanımlayabilme
2   Modernizm sonrası dünya sanatı çerçevesinde Türk sanatını değerlendirebilme.
3   1950 sonrasından günümüze heykel sanatı çevresinde gelişen tartışmaları analiz edebilme.
4   Konu hakkında güncel kaynaklara ulaşıp değerlendirebilme
5   Sanatsal çalışmalarını ve birikimini konu ile ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders kapsamının, kaynakça ve ödev konularının belirlenmesi Ders anlatımı
2 Kinetizm ve heykel Ders anlatımı
3 Kinetizm ve heykel Ders anlatımı
4 Çoğaltmalar Ders anlatımı
5 Kitch olgusu ve Heykel Ders anlatımı
6 Minimalizm Ders anlatımı
7 Minimalizm Ders anlatımı
8 Sanatçı ve atölyesi Ders anlatımı
9 Vize Sınavı Ara Sınav
10 Kavramsal sanat Ders anlatımı
11 Açık alan sanatı Ders anlatımı
12 Açık alan sanatı Ders anlatımı
13 Yerleştirme Ders anlatımı
14 Yerleştirme Ders anlatımı
15 Final Sınavı Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak
- Sanat ve Kuram, Charles Harrison Paul Wood, Türkçesi: Sabri Gürses, Küre Yayınları, İstanbul, 2011
Yardımcı Kaynaklar
1- Marcel Duchamp Ya daBüyük Kurgu, Jean Cleir, Türkçesi: Özge Açıkkol, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2000
2- Avangard Kuramı, Peter Brüger, Türkçesi: Erol Özbek, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003
3- Sanatın Sonu, Donald Kuspit, Türkçesi: Yasemin Tezgiden, Metis Yayınları, İstanbul, 2006
4- Gerçeğin Geri Dönüşü, Hal Foster, Türkçesi: Esin Hoşsucu, Ayrıntı Yayınları, 2006
5- Sanatın Sonundan Sonra, Artur C. Danto, Türkçesi: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010
6- Özgürleşen Seyirci, Jacques Ranciére, Türkçesi: E. Burak Şaman, Metis Yayınları, İstanbul, 2010
7- Sıradan Olanın Başkalaşımı, Artur C. Danto, Türkçesi: Esin Berktaş-Özge, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2012
8- Beyaz Küpün İçinde, Brian O'Doherty, Türkçesi: Ahu Antmen, Sel Yayıncılık, İstanbul, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Slâytlar ve dokümanter filmler eşliğinde ders anlatım.
2- Derslerde işlenen konu üzerine tartışma, değerlendirme fikir paylaşımı.
3- Araştırma ödevi hazırlama.
4- Final sınavı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin derse devam durumu,
2- Derse aktif katılımı ve katkılarının niteliği
3- Seçmiş olduğu ödev konusunu hazırlarken ve sunarken gösterdiği yetkinlik
4- Ara sınav ve Final sınavlarında sergilediği başarı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %80 devam etmek.
2. Ödev takvimine uyum göstermek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokcennergurr@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15545355
ÖK.24545453545
ÖK.3553454
ÖK.44535454
ÖK.5454545