Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. FİLİZ ADIGÜZEL TOPRAK |
Dersi Alan Birimler |
Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Siyasi ve coğrafi sınırları içinde, tarih boyunca Doğu da biçimlenen tasvir anlayışını özellikle kitap resimleri üzerinden tanımlamak, oryantalist bakış açısı ve günümüz uygulamaları açısından tartışmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Oleg GRABAR; Mostly Miniatures, An Introduction to Persian Painting, Princeton Uni. Press, New York 2001. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Doğu kelimesinin bugün neyi ifade ettiği üzerine yapılacak tanımlar değerlendirilerek, Doğu coğrafyasının öne çıkan dönemlerinde resmi oluşturan bakış açısı tartışılacak ve Doğu resminde biçime ilişkin görsel dil çözümlemesi yapılacaktır. Öğrenciler, dönem başında saptanmış konular hakkında, görsel kaynaklarla desteklenen sözlü sunum yapacak ve bu sunumu rapor halinde dönem sonunda sunacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev/sunum teslimi dönem sonunda alınır ve final sınavı 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersle ilgili teorik bilgiler sözlü ve yazılı biçimde öğrenciye aktarıldıktan sonra, ders notları öğrenciye verilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
filiz.adiguzel@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|