DERS ADI

: 19. VE 20. YÜZYILDA SANAT AKIMLARI VE FOTOĞRAF UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5011 19. VE 20. YÜZYILDA SANAT AKIMLARI VE FOTOĞRAF UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. GÖKHAN BİRİNCİ

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

19. ve 20. yüzyılda ortaya çıkan eğilimler (High-Art, Pictorializm, Romantizm, Fütürizm ve Fotoğrafta Dinamizm, Dada, Sürrealizm ve Fotoğraf, Bauahus, vb.) ve 20.yüzyılın Avrupa kültürü, sanatı ve bunların fotoğraf sanatına etkileri uygulamalarla irdelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Avantgart akımlar ve fotoğraftaki yansımaları bilmesi,
2   Bu eğilimlerin fotoğraftaki temsilcilerini bilmesi
3   Geçmişten günümüze süregelen sanat eğilimlerinde kullanılan tekniklerin fotoğrafa yansıması ve bunun ile ilgili fotoğrafik araştırma-uygulamaları yapabilmesi,
4   Bu Teknikleri Kullanarak alternatif fotoğraf üretme ve yorulmayabilmesi,
5   Kendi sanatsal alanını diğer disiplinler ile ilişkilendirmeyi yapması beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 High-Art Fotoğrafçılık Akımı
2 High-Art ın Önde Gelen Temsilcileri
3 Pictorıalism ve Fotoğraf
4 Empresyonism ve fotoğraf
5 Photo-Secessıon daki Empresyonistler
6 Yalın Fotoğraf İçerisinde Gelişen Akımlar ve Temsilcileri
7 Romantizm ve Fotoğraftaki temsilcileri
8 Dinamizm ve Fotoğraf
9 Fütürizm,Vortisizm ve Fotoğraf
10 Naturalist Yaklaşım ve Fotoğraf
11 Fotoğrafta Belgesel Yaklaşım
12 Projelerin oluşturulması
13 Projelerin oluşturulması
14 Proje sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bütün yönleriyle siyah-beyaz ve renkli Fotoğrafçılık, Aydemir Gökgöz-
Çağdaş Fotoğraf Sanatı,Güler Ertan
Man Ray Photograps, Jean-Hubert Martın,
20.Yüzyılda Görsel Sanatlar,Edward Lucie Smith
A History of Photogtaphy ,The George Estman House Collctıon ,Taschen
Refo Yeni Fotoğraf Sanatı Dergisi
Alternatif Fotoğraf, Tülin Dizdaroğlu

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + PRJ * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem sonunda teslim edilen projeler dersi alan tüm öğrencilerin katılımları ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Derse hazırlıkla gelip tartışma ortamlarında görüş bildirmek ve yeni öneriler getirmek, gündemin içerisinden nitelikli konular bulmak ve üzerinde görüş bildirmek.Sunulan projenin özgünlüğü, yaratıcılık ve sunum belirleyici unsur olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar üretmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokhan.birinci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Sunum Hazırlama 6 10 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 228

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133333333333333
ÖK.233333333333333
ÖK.333333333333333
ÖK.432322222333333
ÖK.533333333333333