DERS ADI

: SERİ ÜRETİME YÖNELİK TASARIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 5053 SERİ ÜRETİME YÖNELİK TASARIM SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencinin seri üretim süreci hakkında genel bilgi sahibi olması ve bu amaca yönelik tasarımlar yapabilmesi, seri üretime uygun tasarımları geleneksel veya endüstriyel koşullarda uygulayabilme becerisi kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Tasarım süreci hakkında bilgi sahibi olabilmesi,
2   2. Seri üretime uygun özgün tasarımlar geliştirebilmesi.
3   3. Seri üretim yöntem ve uygulamaları hakkında edindiği bilgiyi deneyimleyebilmesi,
4   4. Seri üretim problemlerine alternatif çözüm bulma yetisini geliştirebilmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği ve projeler hakkında bilgilendirme
2 Endüstriyel üretim hakkında genel bilgi paylaşımı
3 Seri üretim ve tasarım hakkında genel bilgi paylaşımı
4 Seri üretim tasarımı etkileyen faktörlerin araştırılması
5 Var olan seri üretime uygun tasarımların ve endüstriyel ürünlerin araştırılması.
6 Seri üretime uygun tasarımların incelenmesi ve irdelenmesi.
7 Seri üretime uygun tasarım projesi belirlenmesi
8 Proje süreci
9 Proje süreci
10 Oluşturulan projelerin irdelenerek tartışılması
11 Projelerin uygulanılabilirliğinin irdelenmesi
12 Seri üretime yönelik tasarım projesinin küçük ölçekte üretimi
13 Seri üretime yönelik tasarım projesinin küçük ölçekte üretimi
14 Projenin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

: Ana kaynak:
- DENEL, S., Industrial design : An Historical Perspective, Ankara : METÜ Mimarlık Fakültesi , 1981.
Yardımcı kaynaklar:
- LESKO, J., Industrial design materials and manufacturing, New York: Wiley, 1999.
- QUINN, Anthony; Ceramic Design Course: Principles, Practice and Techniques: Complete Guide for Ceramicists, 2007.
- KNOBLAUGH, R.R., Modelmaking for Industrial Design, New York : McGrawHill , 1958.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi; ders notları ve çeşitli görsellerle konu hakkında öğrencinin bilgilenmesini sağlar. Gerekli bilgilendirme yapıldıktan sonra öğrenciden projeye yönelik araştırma yapması ve seri üretime uygun özgün tasarımlar yapması istenir. Öğrenciden, yapılan araştırma ve tasarımlarla bağlantılı, yazılı ve görsellerle desteklenmiş bir sunum hazırlaması istenir. Verilen proje ile bağlantılı olarak ilgili sektörle ortak çalışmalar yapılması hedeflenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YCL Yıliçi Çalışması
2 ODV Ödev/Seminer/Uygulama
3 BNS Başarı Notu YCL * 0.70 + ODV * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yıl içi çalışması proje raporundan oluşmaktadır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmede; öğrencinin proje raporunu zamanında teslim etmesi ile uygulanan tasarımların niteliği dikkate alınmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 12 144
Rapor hazırlama 1 30 30
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 230

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555554
ÖK.24454453
ÖK.33435455455
ÖK.454435545335