Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Program, 1982 yılından beri Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Büro Yönetimi ve Yönetici Sekreterliği ve son olarak Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı adı ile öğretim vermektedir. Her yıl programa 120 öğrenci (60 örgün ve 60 ikinci öğretim) alınmaktadır. Programın amacı iş dünyasının yardımcıları olan yönetici asistanlarını temel işletmecilik bilgisi ve yönetici asistanlığı becerisi ile yetiştirmektir... |
Kazanılan Derece |
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Önlisans |
Derecenin Düzeyi |
Önlisans Derecesi |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümlerinden mezun olan öğrenciler programa sınavsız olarak girebilmektedirler. Bunun dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri ve Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı için yeterli YGS 4 puanı almaları halinde programa yerleştirileceklerdir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Yatay Geçişle gelen öğrenciler: |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
Öğrenci 2 yıllık dersleri ve gerekli 120 (AKTS) krediyi tamamlamış olmalıdır. Bu derece öğrenim programında yer alan tüm dersleri almış, 30 günlük zorunlu stajını tamamlamış ve gerekli olan kümülatif not ortalamasını (4.00 üzerinden 2.00) sağlamış ve derslerin hiçbirinden kalmamış olan öğrencilere verilir. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Program kamu ve özel sektörde gereksinim duyulan yönetici asistanlığı bilgi ve becerilerini sunmaktadır. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Program mezunu kamu ve özel sektörde yönetici asistanı ve büro yöneticisi olarak istihdam edilebilmektedir. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavına girerek fakültelerin Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Yönetim Bilişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler bölümlerine geçebilmektedirler. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim elemanları tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim ve Öğretim Sınav Yönetmeliğinin İzmir Meslek Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. |
Mezuniyet Koşulları |
Öğrenci 2 yıllık dersleri ve gerekli 120 (AKTS) krediyi tamamlamış olmalıdır. Bu derece öğrenim programında yer alan tüm dersleri almış, 30 günlük zorunlu stajını tamamlamış ve gerekli olan kümülatif not ortalamasını (4.00 üzerinden 2.00) sağlamış ve derslerin hiçbirinden kalmamış olan öğrencilere verilir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Doç.Dr. Engin Deniz ERİŞ |