Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
Aile Eğitimi ve Danışmanlığı 2007 ten bu yana |
Kazanılan Derece |
Aile Eğitimi ve Danışmanlığı, Tezsiz Yüksek Lisans Derecesi |
Derecenin Düzeyi |
İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Psikoloji, Sosyal Hizmet, Sosyal Çalışma , Sosyoloji,Çocuk Gelişimi,Tıp, Hukuk, Hemşirelik Lisans mezunları ile Eğitim Fakültelerinin lisans programlarından ve veyabir kurumda öğretmen, eğitim uzmanı veya yönetici olarak çalışmış çalışıyor olup formasyon eğitimi almış olanlar başvurabilir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
|
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
.Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden az olmamak koşuluyla dersler ve dönem projesi dersinden oluşur. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Programın toplam AKTS kredisi 90'dır. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Aile eğitimi ve danışmanlığı ile ilgili temel bilgi ve kavramları bilen, Olgu ve kavramlar arasında ilişki kuran, geliştirip ve uygulayan, Aile eğitimi ve danışmanlığı ile ilgili eğitimlerin programları, stratejileri, yöntem ve teknikleri, değerlendirilmesi hakkında bilgileri özümsemiş, Eğitimlerin programları, stratejileri, yöntem ve teknikleri uygulayan, Kendi dilinde ve bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile işbirliği yapan, Alanının geliştirilmesine doğrudan bilimsel araştırmalar yolu ile katkı sağlarken kendini bireysel olarak geliştiren ve Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve ilgili mevzuat çerçevesinde çalışan danışman ve araştırmacı ve uzmanlar yetiştirmektir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
İlgili Yüksek Lisans derecesi, mezunlarına mesleklerini aile eğitimi ve danışmanlık alanında icra etme olanağı sağlar. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Üçüncü düzey programlara başvuramaz. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Değerlendirme kriterleri, derse göre değişkenlik göstermektedir. Değerlendirme yöntemi olarak sınav, ödev, sunum kullanılmaktadır. Değerlendirme kriterine ilişkin bilgiler ve tarihler, dersi veren öğretim üyesi tarafından yarıyılın başında Enstitü Müdürlüğüne ve öğrencilere bildirilir. Öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, ara sınavlar, ödevler, sunumlar, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesi ile dönem içi çalışmaları ve derse devamı göz önünde tutularak öğretim üyesi tarafından, yarıyıl başında öğrencilere ve enstitüye verilen ders tanıtım bilgileri içinde yer alan esaslara göre takdir olunur. |
Mezuniyet Koşulları |
Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden az olmamak koşuluyla dersler ve dönem projesi dersinden oluşur. Dönem projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Programın toplam AKTS kredisi 90'dir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Adres: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Aile Eğitimi |