DERECE PROGRAMLARI

: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 1989 yılında psikolojik danışman ve rehber öğretmen yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1990-1991 akademik yılında Eğitim Bilimleri Bölümü çatısı altında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı programlarının eğitim dili Türkçedir.
Anabilim Dalımızın eğitim programı, gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride psikolojik danışman ve rehber öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Hasan Ali Yücel Binasında hizmet vermekte olup, 2 dersliğe ve akademik personele ait 7 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Ayrıca uygulama dersleri için bir oda bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alır.
2   Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirir ve uygular.
3   Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanır.
4   Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt eder, destek olur ve sağaltım için sevk eder.
5   Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt eder, destek olur ve sağaltım için sevk eder.
6   Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlar, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanır ve uygular.
7   Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlar ve uygular.
8   Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlar ve uygular.
9   Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygular, yorumlar ve raporlar.
10   Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarır.
11   Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanır.
12   Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
13   Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve iş gücü piyasası koşulları temelinde bireylere kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun karar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunar.
14   Sağlıklı yaşam becerileri geliştirir.
15   Kültür, sanat ve dil alanında yeterliliklerini arttırır.
16   Eğitim alanında yenilikçi yaklaşımları takip eder.

Mezunların İstihdam Profilleri

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde rehber öğretmen olarak ve Özel Psikolojik Danışma ve Psikoterapi merkezlerinde Psikolojik Danışman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca, adalet, sağlık, emniyet ve askeriye kurumlarında da çalışabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 GKD 1001 Türk Dili I ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 GKD 1003 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 5 MBD 1001 Eğitime Giriş ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 MBD 1003 Eğitim Sosyolojisi ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 PDR 1001 Kültürel Antropoloji ZORUNLU 2 0 0 4
G 8 PDR 1007 Psikolojiye Giriş ZORUNLU 2 0 0 4
G 9 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -8
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 GKD 1002 Türk Dili II ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 MBD 1004 Eğitim Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 MBD 1007 Öğretim Teknolojileri ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 PDR 1008 Gelişim Psikolojisi 1 ZORUNLU 2 0 0 4
B 6 PDR 1012 Fizyolojik Psikoloji ZORUNLU 2 0 0 4
B 7 PDR 1014 Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma ZORUNLU 2 0 0 5
B 8 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1006 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 PDR 2009 Öğrenme Psikolojisi ZORUNLU 2 0 0 4
G 3 PDR 2017 Gelişim Psikolojisi 2 ZORUNLU 2 0 0 4
G 4 PDR 2019 Sosyal Psikoloji ZORUNLU 2 0 0 4
G 5 PDR 2021 Temel İstatistik ZORUNLU 2 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1008 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 MBD 1005 Türk Eğitim Tarihi ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 MBD 1008 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 PDR 2008 Test Dışı Teknikler ZORUNLU 1 2 0 3
B 5 PDR 2010 Karakter ve Değer Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 PDR 2014 Kişilik Kuramları ZORUNLU 2 0 0 2
B 7 PDR 2016 Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 MBD 1010 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 2 0 0 3
G 3 PDR 3015 Psikolojik Danışma Kuramları ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 PDR 3017 Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 PDR 3019 Psikolojik Testler ZORUNLU 1 2 0 3
G 6 PDR 3021 Davranış Bozuklukları 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 7 PDR 3023 Mesleki Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 2
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 MBD 1011 Eğitimde Ahlak ve Etik ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 MBD 1012 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 PDR 3022 Grupla Psikolojik Danışma ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 PDR 3024 Psikolojik Danışma Becerileri ZORUNLU 1 2 0 4
B 5 PDR 3028 Davranış Bozuklukları 2 ZORUNLU 2 0 0 2
B 6 PDR 3030 Mesleki Rehberlik Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 2
B 7 PDR 3032 Manevi Danışmanlık ZORUNLU 2 0 0 2
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 MBD 1014 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 PDR 4023 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 1 ZORUNLU 1 2 0 3
G 3 PDR 4025 RPD?de Program Geliştirme ZORUNLU 2 0 0 2
G 4 PDR 4027 Meslek Etiği ve Yasal Konular ZORUNLU 2 0 0 2
G 5 PDR 4029 Aile Danışmanlığı ZORUNLU 2 0 0 2
G 6 PDR 4031 Okullarda RPD Uygulamaları 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 PDR 4028 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2 ZORUNLU 1 2 0 3
B 2 PDR 4030 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 PDR 4032 Travma Sonrası Psikolojik Danışma ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 PDR 4034 Çocuk Hukuku ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 PDR 4036 Okullarda RPD Uygulamaları 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 APD 5017 Aile Danışmanlığı ve Etik SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 APD 5018 Aile İçi İlişkiler ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 APD 5019 Aile İçi Şiddet SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 APD 5020 Ailede Bağımlılık Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 APD 5021 Ana-Baba Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 APD 5022 Boşanma ve Boşanma Arabuluculuğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 APD 5023 Evlilik Öncesi Psikolojik Danışma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 APD 5024 Kültüre Duyarlı Aile Danışmanlığı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 APD 5025 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 APD 5026 Türk Kültüründe Aile ve Çocuk SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 APD 5027 Yakın İlişkiler Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5012 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 30 KPD 5028 Bilgisayar Destekli Kariyer Danışmanlığı Sistemleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 31 KPD 5029 Çalışma Sosyolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 32 KPD 5030 Dezavantajlı Gruplarla Kariyer Danışmanlığı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 33 KPD 5031 Endüstri ve Örgüt Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 34 KPD 5032 Endüstride Rehberlik ve Psikolojik Danışma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 35 KPD 5033 İnsan Kaynakları Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 36 KPD 5034 İş Analizi ve Performans Değerlendirmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 37 KPD 5035 İş ve Meslek Danışmanlığı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 38 KPD 5036 Kariyer Bilgi Kaynakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 39 KPD 5037 Kariyer Danışmanlığında Görüşme Becerileri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 KPD 5038 Okullarda Yaşam Kariyeri Gelişimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 KPD 5039 Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5006 Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5009 Eğitimde Program Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 54 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 55 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 56 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 57 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 58 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 59 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 60 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 61 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 62 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 63 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 64 OPD 5001 Cinsel Sağlık Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 65 OPD 5002 Çocuk İstismarı ve İhmali SEÇMELİ 2 0 0 4
H 66 OPD 5003 Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 67 OPD 5004 Duyuşsal Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 68 OPD 5005 Kısa Süreli Psikolojik Danışma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 69 OPD 5006 Krize Müdahale SEÇMELİ 2 0 0 4
H 70 OPD 5007 Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 71 OPD 5008 Okulda Ruh Sağlığı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 72 OPD 5009 Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 73 OPD 5010 Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 74 OPD 5011 RPD'de Konsültasyon SEÇMELİ 2 0 0 4
H 75 OPD 5012 Sosyal Beceri Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 76 OPD 5013 Uygulamalı Davranış Analizi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 OPD 5014 Yaratıcı Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 OPD 5015 Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 OPD 5016 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak anılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harflerle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 ve aşağısı 0.00 FF
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;
a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür.
b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Diğdem Müge SİYEZ
E-posta: didem.siyez@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 22 37