Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. FATMA EBRU İKİZ |
Dersi Alan Birimler |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilerin etik, ahlak, değerler, normlar, eğitim ve danışmanlıkta etik ve yasal kurallar hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İkiz, F. E. ( Edt) ( 2021). Psikolojik Danışmada Meslek Etiği ve Yasal Konular, ( 3. Basım), Pegem Akademi Yayınevi, Ankara |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, beyin fırtınası, soru cevap, akran değerlendirmesi nin yanısıra |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Rubrik temel alınarak değerlendirme yapılacaktır.Önerilen kitap ve kaynakların incelenmesi, gözlem yapılması, sunum ve makale hazırlanması istenir |
Değerlendirme Kriteri |
Derse katılım, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunum, makale vaka inceleme, yazımı, raporlaştırılması, uygulama, gözlem yapma ve ödev hazırlamanın zamanında yapılması, akran grup çalışmalarına ve akran değerlendirme süreçlerine katılım önemlidir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse en az yüzde 70 oranında katılım gereklidir, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunumu ve uygulamaları yapma ve akran incelemesine gurp çalışmalarına katılım önemlidir. Vize ve final tarihlerinde raporun teslim edilmesi zamanında yapılmalıdır |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ebru.ikiz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme Gün Ve Saatleri Öğretim Üyesi Kapı Programında Yer Almaktadır, Online Deu Üzerinden Veya Debis Hesaplarından 7/24 Mesaj Gönderimi Yapılabilir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|