Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. FATMA EBRU İKİZ |
Dersi Alan Birimler |
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık |
Dersin Amacı |
Bu derste, Türk aile yapısı, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anne baba olma süreçleri, aile içi iletişim, çocuk yetiştime tutumları , Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler , aile ve çocuk eğitimi, toplulukçu kültüre duyarlı psikolojik danışmanın ve aile danışmanının rol ve görevleri hakkında öğrencilere bilgi, beceri ve tutum kazandırmak hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Doğan, İ. (2016). Türk Aile Sosyolojisi. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
yazılı sınav yapılacaktır, önerilen kitap ve kaynakların incelenmesi, gözlem yapılması, sunum ve makale incelenmesi istenir |
Değerlendirme Kriteri |
Derse en az yüzde 70 oranında katılım gereklidir, kaynaklara erişme ve okuma, konuyla ilgili verilen sunumu yapma ve inceleme, makale inceleme, gözlem yapma ve ödev hazırlama zamanında yapılmalıdır |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
derse devam ve katılım zorunludur, konuyla ilgili kaynakların okunması, araştırılması ve çalışmaların zamanında teslim edilmesi zorunludur |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ebru.ikiz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Görüşme Gün Ve Saatleri Öğretim Üyesi Kapı Programında Yer Almaktadır, Online Deu Üzerinden Veya Debis Hesaplarından 7/24 Mesaj Gönderimi Yapılabilir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|