DERECE PROGRAMLARI

: Pazarlama Yüksek Lisans

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı 20 Temmuz 1982 tarihinde 41 sayılı KHK ile kurulmuştur. Halen anabilim dalına bağlı Pazarlama Tezli yüksek lisans programı işletme bölümleri arası bir program olarak eğitimini yürütmektedir. Endüstriyel kuruluşlar ile hizmet işletmelerinde ve ticari işletmeler için temel pazarlama ve analiz yapma niteliklerini sağlamaya dönük, sürdürülebilir bir pazarlama amacıyla araştırmacı, uygulayıcı ve yönetici insan gücü yetiştirmek hedeflenmiştir. Dili Türkçedir.

Kazanılan Derece

Pazarlama Yüksek Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

İkinci Düzey (Yüksek Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Birinci Düzey (Lisans) diploması; Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavının (ALES) ilgili dalından ya da eşlenirliği kabul edilen sınavlardan (GRE/GMAT) en az 55 almış olmak; yabancı dil sınavlarından (ÜDS/KPDS/YDS/e-YDS/YÖKDİL) ya da eşlenirliği ÖSYM tarafından kabul edilmiş olan diğer yabancı dil sınavlarından en az 50 almış olmak ya da DEU Yabancı Diller Yüksekokulu'nun yaptığı sınavdan en az 55 almış olmak. Not Döküm Çizelgesi; Yüksek Lisans Bilim Sınavından en az 65 almış olmak.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
Türkiye’deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.
Yatay Geçiş Kontenjanları Yükseköğretim Kurulu tarafından ilan edilmektedir. Değerlendirme ise; fakülte ve yüksekokullarda oluşturulan komisyonlar tarafından yapılmakta ve ilgili kurullarca karara bağlanarak ilan edilmektedir.

Dikey Geçişle gelen öğrenciler:
Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri; “Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik “ hükümleri uygulanır.
Üniversite tarafından ayrılan kontenjanlar ÖSYM Başkanlığına bildirilir. Bildirilen bu kontenjanlar ve koşullar ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzunda ilan edilir.
Yerleştirme işlemleri Dikey Geçiş Sınavı neticesine göre merkezi olarak ÖSYM tarafından gerçekleşir.

Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylül’de aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

2 yıl, 1 yılda 2 yarıyıl, her yarıyılda 16 hafta, 120 AKTS.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Pazarlama alanındaki teori, yöntem ve tekniklere hakim, analitik düşünebilen, pazarlama sorunlarına bilimsel çözümler üretebilen bilim uzmanları yetiştirmektir.

Temel Program Kazanımları

1   Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar.
2   Bilimsel araştırma sürecini planlar, koordine eder, yürütür ve sonuçlandırır.
3   Pazarlama etiği standartlarına hâkimdir.
4   İşletmelerin pazarlama bölümü faaliyetlerini etkin ve bilimsel şekilde planlar, koordine eder ve yürütür.
5   Pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirir
6   Pazarlamaya ilişkin sorun alanlarını önceden tespit eder ve gerekli önlemleri alır
7   Pazarlama bölümü çalışanlarının eğitimlerini gerçekleştirir.
8   İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar, analiz eder ve yorumlar.
9   Pazarlama stratejilerinin etkinliğini değerlendirir, stratejik planlamaları yapar ve üst yönetimi bilgilendirir.
10   Pazarlama konularıyla ilgili yaratıcı çözümler ortaya koyar.
11   Yeni pazarlama araç ve tekniklerini anlar ve uygular.

Mezunların İstihdam Profilleri

İlgili Yüksek Lisans Derecesi, mezunun mesleğini icra etmesini sağlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Üçüncü düzey programlara başvurabilir.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Pazarlama tezli yüksek lisans programında tüm dersler zorunlu olup, 2 dönemde gerçekleştirilen derslerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, son dönemlerinde proje yürütmek ve başarmakla yükümlüdürler. Gerektiğinde ön koşullu dersler lisanstan alınmaktadır. Staj olanağı yoktur. Birinci dönem derslerinde alanla ilgili teorik ağırlıklı giriş ve ilkeler verilmektedir. İkinci dönem ve sonrası ise analiz ve yorumlama ve araştırmaya dönük niteliktedir.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 SBE 5000 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği ZORUNLU 3 0 0 5
G 2 İPL 5001 Pazarlama Yönetimi Stratejileri ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 İPL 5017 Pazarlama Etiği ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 İPL 5007 Tüketici Davranışları ZORUNLU 3 0 0 5
G 5 İPL 5005 Parakendecilik ZORUNLU 3 0 0 5
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 5
TOPLAM:   30
 
1 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İPL 5009 Hizmet Pazarlaması ZORUNLU 3 0 0 5
 
2 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İPL 5006 Pazarlama Araştırmaları ZORUNLU 3 0 0 4
B 2 İPL 5012 Satış Planlaması ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 İPL 5002 Lojistik Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 İPL 5020 Reklamcılık ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 İPL 5096 Seminer ZORUNLU 0 2 0 4
B 6 İPL 5016 İnternette Pazarlama  Uygulamaları ZORUNLU 3 0 0 3
B 7 İPL 5018 Küresel Pazarlama Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 8 İPL 5098 Uzmanlık Alanı ZORUNLU 2 0 0 4
TOPLAM:   30
 
2 .Dönem Seçmeli:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
 
3.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İPL 5099 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 
4.Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İPL 5099 Tez Çalışması ZORUNLU 0 0 0 30
TOPLAM:   30
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Mezuniyet Koşulları

Yüksek Lisans programı teziyle beraber, ilgili dersler (52 AKTS), uzmanlık alanı dersi (4 AKTS), Seminer (4 AKTS) ve tez çalışması (60 AKTS) olmak üzere toplamda 120 AKTSden oluşur. Öğrencilerin genel not ortalamalarının en az 2.50/4.00 olması ve tüm dersleri en az CB/S/TP notları ile geçmiş olmaları gerekir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam gün

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Ali ÖZDEMİR
E-posta Adresi: ali.ozdemir[@]deu.edu.tr
AKTS / DS Koordinatörleri: Dr.Öğr.Üyesi Mert TOPOYAN
E-posta Adresi: mert.topoyan[@]deu.edu.tr
İletişim Adresi: Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Dokuzçeşmeler Kampüsü, 35160 Buca İZMİR
Telefon: 00 90 232 3010659