DERS ADI

: Pazarlama Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 5006 Pazarlama Araştırmaları ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Pazarlama Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ENGİN ÖZGÜL

Dersi Alan Birimler

Pazarlama Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Pazarlama araştırmaları ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerin geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama ile ilgili sorun ve fırsatları saptar analiz eder ve öneriler geliştirir
2   Sorunların çözümü için gerekli pazarlama araştırma yöntemini belirler ve uygular.
3   Elde edilen verileri analiz eder, yorumlar ve raporlar.
4   Pazarlama araştırması sürecini etkin şekilde planlama ve uygulama becerisine sahip olur
5   Araştırmacının gerektiği düşünsel ve davranışsal niteliklere sahip olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Pazarlama Bilgi Sistemi
3 Pazarlama araştırma süreci yönetimi
4 Pazarlama araştırma modelleri ve veri toplama analizi
5 SPSS programının genel tanıtımı
6 Parametrik analiz yöntemleri-I - II
7 Geçerlilik ve güvenilirlik analizleri
8 Parametrik olmayan analiz yöntemleri
9 Pazarlamada nitel araştırmalar- I
10 Pazarlamada nitel araştırmalar- II
11 Pazarlama araştırmalarında etik konular
12 Pazarlama araştırmalarında hata kaynakları
13 Dönem projesi sunumları- I
14 Dönem projesi sunumları- II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kemal Kurtuluş (2008) Pazarlama Araştırmaları, Beta AŞ.
2. Pazarlama alanında yazılmış makaleler.
3. Elif Kuş (2010) Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri
4. Mahir Nakip (2008) Pazarlama Araştırmaları: Teknikler ve SPSS Destekli Uygulamalar, Seçkin Yayıncılık.
5. Şeref Kalaycı (2008) SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, örnek olay çözümü, soru-cevap ve ödev sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin , araştırmacının gerektirdiği düşünsel ve davranışsal niteliler verilen örnek olaylarda geliştirdiği yaklaşımların niteliği değerlendirilerek, pazarlama sürecinin planlanması ve uygulanması becerisi dönem sonu araştırma projesi ile, araştırma yönetimi seçim ve uygulamalası ile verilerin analiz, yorum ve raporlama yetkinlikleri ise sınavlar, laboratuar uygulamaları ve derse sırasındaki katılımları yolu ile ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım önemlidir.
Ödev sunumlarının hazırlanmasında bilimsel araştırma ve etik kurallarına uyulması zorunludur.
Verilen ödevler zamanında teslim edilmelidir.
Ödev sunumlarında anlatılacak konuların işletme uygulamalarıyla desteklenmesi beklenmektedir.
DEBİS ve dersin web sayfasından yapılacak bilgilendirme ve duyurular takip edilmelidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı
Ofis No: 209 İş Tel: (232) 301 0576 E-posta: engin.ozgul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51