Genel Tanım
Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı) |
1 Mart 1978'de 12 profesör tarafından İzmir Tıp Fakültesi olarak kurulan Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi, 1982 yılında mevcut adını almıştır. Fakülte bölümleri, Temel, Dahili ve Cerrahi Tıp Bilimleri olmak üzere üç ana başlık altında sınıflandırılmaktadır. 1997 yılında lisans öğretim programı ilk üç yıl için Probleme Dayalı Öğrenme (PBL) ve klinik staj yılları için Taska Dayalı Öğrenme (TBL) yöntemlerine geçilmiştir. |
Kazanılan Derece |
Tıp Lisans Derecesi (Lisans ve Yüksek Lisans Bütünleşik Programı) |
Derecenin Düzeyi |
Lisans derecesi içeren Yüksek Lisans (Tek Aşamalı Program) |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar |
Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
|
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
6 yıl (bir yıl İngilizce hazırlık sınıfı), 360 AKTS. |
Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları) |
Tıp Doktorluğu programının amacı, ülkenin sağlık gereksinimlerini karşılayabilecek, toplumun sağlık sorunlarına duyarlı ve çözümler üretebilen, yetkin, öğrenmeyi öğrenmiş, bilgi ve iletişim çağına uygun becerileri edinmiş, sürekli gelişime açık, insan haklarına saygılı, topluma örnek olacak hekimler yetiştirmektir. |
Temel Program Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mezunların İstihdam Profilleri |
Tıp doktorları, pratisyen hekim veya uzman hekim olarak kendi muayenehanelerinde, özel ve kamu sağlık kuruluşlarında çalışabilirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans derecesine ya da doğrudan entegre üçüncü derece (doktora) programlara başvurabilirler. |
TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi |
Ders Yapısı ve Kredileri |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Tüm dönemlerde değerlendirme bilgi, beceri, tutum hedeflerine yönelik olarak uygulanır. |
Mezuniyet Koşulları |
Eğitimin ilk üç yılı süresince, probleme dayalı öğrenim (PDÖ), 4 ve 5. yıllarda taska dayalı öğrenim (TDÖ) yaklaşımı uygulanmaktadır. 6. yıl intörnlük dönemidir. |
Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme) |
Tam gün |
Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri) |
Prof. Dr. Serdar Bayrak |